کد خبر: ۴۶۴۹۵
 
 

 «دکتر ولی الله واعظی» دیرکل دامپزشکی استان تهران ظهر یکشنبه ۱۶ دی ماه با «مهدی یوسفی جمارانی» فرماندار فیروزکوه در دفتر فرماندار شهرستان دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، یوسفی جمارانی در این نشست با تأکید بر پویا بودن روستاهای شهرستان اظهار داشت: تمام خصوصیت روستایی اعم از مشاغلی مانند دامداری، تولیدات لبنی، زنبورداری، پرورش ماهی، مرغداری و ... در روستاهای فیروزکوه فعال هستند و این امر مسئولیت مجموعه دامپزشکی شهرستان را نیز نسبت به دیگر شهرستان ها حساس تر و بیشتر کرده است.

وی بیان داشت: مجموعه اداره دامپزشکی فیروزکوه با وجود مسئولیت گسترده ای که دارند نیازمند نیروی انسانی بیشتری هستند که امید است اداره کل دامپزشکی استان تهران به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

 این مقام مسئول خبر داد: با توجه به حضور عشایر و دامداری و ... در شهرستان با مشکلات جدی مانند آنفولانزا مواجه نیستیم و با تلاش های صورت گرفته، و واکسیناسیون ها  شرایط کاملاً تحت کنترل است.

فرماندار فیروزکوه تأکید کرد: علیرغم ذهنیت عمومی افراد در خصوص تأمین سلامت جامعه، مجموعه دامپزشکی از تاثیرگذاران این بخش هستند و اقدامات آنها تأثیر بسزایی بر تأمین سلامت جامعه دارد.

نماینده عالی دولت در فیروزکوه اعلام کرد: ۳ مرکز دانش بنیان در فیروزکوه فعالیت دارند.

وی افزود: این مراکز اقدام به جمع آوری نژادهای متفاوت از کشورهای دیگر کرده اند که برخی از آن ها چندقلو زا و برخی رشد سریع تری دارند که هر دو منجر به سود اقتصادی برای دامداران می شود.

این مقام مسئول با توجه به ارائه تسهیلات کشاورزی در زمینه دامداری خاطرنشان کرد: فیروزکوه قطب دام سبک استان تهران است و در تلاش هستیم سبک دامپروری در شهرستان را از سنتی به سمت فعالیت های اصلاح نژاد دام ها تغییر دهیم.

واعظی نیز در این دیدار بیان داشت: استان تهران از تولیدکنندگان موثر در سطح کشور است که متقابلاً مصرف بالایی نیز دارد.

وی تصریح کرد: استان تهران مقام اول تولید تخم مرغ را در سراسر کشور دارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروزه از ۲۲ کشور گوناگون گوشت گاو و گوسفند به کشور وارد می شود.

همچنین ادامه داد: بخش قابل توجهی از نیاز کشور به شیر، مرغ گوشتی و دیگر محصولات دامی توسط استان تهران تأمین می شود.

 
 
نظر شما
ادامه