کد خبر: ۴۶۵۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۶ هزار راس دام غیر مجاز در استان قزوین شناسایی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، «دکتر حمید زینالی» مدیرکل دامپزشکی استان قزوین، اظهار داشت: موضوع قاچاق دام یک موضوع  گسترده و اقتصادی در سطح کشور است که امروز شاهد آن هستیم و عواملی همچون تغییرات ارزی موجب افزایش این اتفاق شده است و دام به خارج از کشور قاچاق می شود.

وی افزود: نمی توانیم منکر این امر باشیم که قاچاق دام در استان قزوین اتفاق نمی افتد؛ باتوجه به اینکه ۵ درصد دام کشور در قزوین تولید می شود و این میزان بیشتر از میزان مصرف استان است و مقدار مازاد آن باید از استان خارج شود، افراد سودجو به دنبال خرید دام از استان هستند و در قاچاق دام برخی از سایر کشورها به استان قزوین وارد شده و درخواست خرید دام را از دامداران دارند و نوع دام برای آنها مهم نیست که البته این وضعیت می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: گزارشاتی از قاچاق دام در استان قزوین وجود دارد و افرادی با حضور در واحدهای صنعتی، روستایی و سنتی و روستایی خواستار خرید میزان قابل توجهی از دامهای این واحدها بودند که در این راستا اقداماتی با همکاری نیروی انتظامی و گشت های دامپزشکی انجام شده است.

زینالی یادآور شد: بعضی از دام ها نیز به صورت غیر مجاز و مجوز به استان های دیگر صادر می شوند که فروشندگان و خریداران این دام ها مدعی هستند که دام ها از یک استان دیگر به استان در مسیر استان قزوین منتقل می شود و مربوط به استان قزوین نیست؛ صحت این موضوع را از سایر استان ها جویا شدیم و افرادی که مجوز داشتند شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: تقریبا در حدود ۶ هزار راس دام غیر مجاز در استان قزوین شناسایی و تعیین تکلیف شد و بیشترین قاچاق دام مربوط به شهرستان بویین زهرا است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه قاچاق دام در شب اتفاق می افتد و مردم از آن ناآگاه هستند، توصیه می شود اگر موارد مشکوکی در روستا از حمل مشاهده شد، به نیروی انتظامی یا با شماره ۱۵۱۲ سامانه اطلاع رسانی کرده و موارد موارد مشکوک را اعلام کنند.

زینالی یادآور شد: اگر دامداران حمل و جابه جایی دامها در نقاط مختلف استان حتی در داخل استان را دارند حتما هماهنگی لازم را با دامپزشکی شهرستان داشته باشند و مجوزهای لازم را برای حرکت از مبدا به مقصد دریافت کنند؛ دامی که از یک مبدا به محل دیگری حمل می شود حتما باید واکسینه شده باشد و سلامت آن تایید شود.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Slovenia
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
مردمو از نون خوردن نندازین
همکار
|
United States of America
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
قاچاق چه ربطی به دامپزشکی داره عزیزم! دام غیر مجاز هم همینطور! مگه دامها شماره دارند و یا پیاده میرند خارج استان! وقتی ناوگان حمل و نقل کشور توسط دستگاههایی مسول کنترل نمیشه، شما چکار داری وارد این بحث ها بشی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
بگذارید دام اخته پرواری صادر شود!

شما مگر نمی دانید بازار داخل نمی تواند گوشت کیلویی 85 هزار تومان را بخرد؟؟!

اگر جلوی صادرات قانونی بگیرید جلوی رشد دامداران را که تازه داشتند یک تکانی می خوردند می گیرید!

ضمن اینکه قاچاق دام مولد به شکل خانمان برانداز رونق خواهد گرفت!!
frzn
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
سلام.
از گفته های مدیر کل استان قزوین برداشتمان درست باشد. چرا قضاوت زود هنگام.؟
همکاری که میگوید قاچاق چه ربطی به دام دارد‌‌؛ در جواب باید گفت؛ ربط دارد، خیلی هم مورد مهمی است.
قاچاق یعنی، کاری غیر قانونی و دام، یعنی وسیله ای برای این عمل غیر قانونی.
خروج دام، از این استان، از نظر مدیر کل بلامانع میباشد، ایشان با خروج غیر قانونی و خارج از ضوابط مخالف هستند،
_ آیا ، خروج دام، و حمل غیر بهداشتی دام، اعم از دام سبک، و یا دام سنگین بعنوان مثال دامهایی که بر علیه برخی از بیماری ها واکسیناسیون شان انجام نگرفته، فکر نمیکنید، خروج این نوع دامها یعنی اشاعه بیماری ها.
در علم طب خصوصا طب دامی، عدم پیشگیری ها و عدم رعایت موازین سلامتی و بهداشتی، ضمن ضرر های اقتصادی به کشور، سلامتی جامعه انسانی را نیز شدیدا مورد تهدید قرار میدهد.

با احترام.
ناشناس
|
Slovenia
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
مردمو از نون خوردن نندازین
نظر شما
ادامه