کد خبر: ۴۶۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در نشست خبری صدا و سیمای مرکز استان حضور یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر طرق» در این دیدار صمیمی با خبرنگاران ضمن تشریح فعالیت های دامپزشکی در حوزه سلامت و بهداشت و اهمیت رسانه ها در معرفی فعالیت های دامپزشکی و همچنین انتشار توصیه های بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری ها خصوصا بیماری های مشترک بین انسان و دام به آحاد جامعه تاکید کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز با بیان اینکه از 8 خرداد امسال موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در البرز دیده نشده است و بیش از 5 و نیم میلیون دوز واکسن به طیور در استان البرز تزریق شده است و گفت: برای کنترل این بیماری که سال گذشته شایع شد، 3 محموله از سایر کشورها به ایران وارد و در هر مرحله در 12 مرکز نگهداری و پرورش طیور در البرز توزیع شد.

وی با بیان اینکه این نظارت و کنترل دقیق همچنان ادامه دارد، افزود: یک میلیون دوز واکسن نیز سفارش داده شده است که به محض ورود به کشور در اختیار دامپزشکی قرار میگیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز با اشاره به اینکه برای مایه کوبی و تزریق واکسن ها در استان از توان بخش خصوصی هم بهره گرفت شده است، گفت: 11 شرکت با 871 نیرو در اجرای این طرح به 130نیروی دولتی دامپزشکی استان البرز، یاری رساندند تا این طرح با توان و سرعت حداکثری اجرایی شود.

سال گذشته و در شرایط شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیش از 4 میلیون و 250 هزار قطعه انواع طیور در استان البرز با نظارت جدی دامپزشکی معدوم شد.

در ادامه دکتر طرق به ناشناخته بودن دامپزشکی و خدمات ارائه شده توسط دامپزشکان در سطح جامعه اشاره و انجام رسالت صدا و سیما را در این زمینه خواستار شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
باید از طریق مجلات اختصاصی دامپزشکی را ارتقا بدیم
نظر شما
ادامه