کد خبر: ۴۷۱۱

حکیم مهر - عضو هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان آبزیان ایران گفت: هم اکنون مزارع پرورش میگو تنها با 10 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.
هادی سنگانیان  در خصوص مشکلات پرورش دهندگان میگو در گفتگو با مهر گفت: یارانه صادراتی دولت درسال 87 و 88 به پرورش دهندگان میگو پرداخت نشده است و بانکها هم به تولیدکنندگان سرمایه در گردش نمی دهند.

وی افزود: تولید میگو که باید در برنامه 5 ساله چهارم به 50 هزارتن می رسید امسال به 5 تا 6 هزار تن بیشتر نرسیده است.

وی تصریح کرد: پروش دهندگان قربانی مسایلی شده اند که خود در آن نقشی نداشته اند؛ مانند بیماری لکه سفید که در سال 1384 حجم زیادی از میگو های پرورشی را نابود کرد و سرمایه پرورش دهندگان را از بین برد.

عضو اتحادیه صادر کنندگان آبزیان با اشاره به مزارع پرورشی آبادان و خوزستان گفت: متولیان تولید هم با چنین ضرر زیانی که به این مزارع وارد شده اقدامی انجام نداند و مصوبات سفرهای استانی دولت هم به جایی نرسیده است.

سنگانیان با بیان اینکه هم اکنون مزارع پرورش میگو با 10 درصد ظرفیت کارمی کنند، گفت: پرورش میگو در شرایطی که گوشت قرمز و گوشت مرغ قیمت زیادی دارند می تواند جایگزین مناسبی برای این پروتئین ها باشد.

وی افزود: با قیمت یک کیلو گوشت می توان یک کیلو میگو تولید کرد و فشار تولید و قیمت را از روی گوشت قرمز برداشت.

عضو اتحادیه صادرکنندگان آبزیان میزان مصرف میگو درکشور را 1400 تن عنوان کرد و گفت: این درحالی است که گوشت قرمز 700 هزار تن و گوشت مرغ یک میلیون و 500 هزار تن درکشور مصرف می شود.
 

نظر شما
ادامه