کد خبر: ۴۷۳۵
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر - خبرگزاری محیط زیست ایران نوشت : 14 شیر باغ وحش ارم در تهران امروز (26 دی 89) با شلیک گلوله کشته شدند.
چند روز بعد از مرگ ببر نر سیبریایی سرانجام امروز مدیران باغ وحش تهران از بیم همه گیری بیماری مشمشه تصمیم به کشتن شیرهای این باغ وحش گرفتند. بر اساس این گزارش همه شیرها با شلیک گلوله به شقیقه شان کشته شدند.
از زمان مرگ ببر سیبریایی تاکنون باغ وحش تهران تعطیل بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرده بود علت مرگ ببر سیبریایی خوراندن گوشت آلوده به آن بوده است.

شیرهای باغ وحش ارم هم از همین گوشتها تغذیه می کرده اند و از این نظر مرگ ببری که قرار بود ابزار احیای نسل ببر هیرکانی باشد و تیرباران 14 شیر می تواند پرونده تازه ای را از سوء مدیریت و اهمال در پارک ارم را باز کند.

 البته مدیر باغ وحش تهران پیش از این با رد ادعاهای سازمان حفاظت محیط زیست مدعی شده بود همه گیری بیماری در گربه سانان این باغ وحش عامل داخلی نداشته و منشائ آن احتمالا بیماری‌ای بوده که دو ببر سیبریایی از روسیه با خود آورده اند.
 

گفتنی است این خبر از حیث تعداد شیرها و نیز شلیک گلوله به آنها از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.


خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
0
0
متاسسسسسسسسسسسسسفمممممممممم
ازدیو ودد ملولم وانسانم آرزوست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!!!!!!!!1
رستم اميري
|
-
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
0
0
بابا ما كه گفتيم آقايان درد دين دارند و شير حرام گوشت وحشي دغدغه نيست
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
0
0
عامل مشمشه باکتری بولخولدریا مالئی است که متاسفانه در تمامی اخباری که توسط مسئولین و افراد درگیر تشخیص و درمان بیماری ببرها منتشر شده، عامل با نام قدیمی سودوموناس مطرح شده و شاید به این خاطر است که بزرگواران، ویکیپدیا فارسی را منبع مطالعات خود قرار داده اند، تاکنون توسط هیچ مسئولی نام آزمایشگاهی که باکتری مذکور از کشت نمونه ها جدا شده است ذکر نشده، درحالیکه بخش توبرکولین و مالئین موسسه سرم سازی رازی امکانات تخصصی برای تشخیص و کشت باکتری مذکور و حتی آزمایشات تخصصی درسطح بین المللی را داراست، گفته می شود نمونه ها برای تشخیص به خارج ارسال شده و این جای بسی تعجب است زیرا بیماری مشمشه به عنوان بیوتروریسم مطرح است و بسیاری از کشورها از این بیماری پاک هستند و مقالات و تحقیقاتی که توسط متخصصان ایرانی و یا در خاورمیانه منتشر شده، جزو رفرانس های جهانی است زیرا بیماری در خاورمیانه بومی است. به نظر می رسد دخالت بخش خصوصی که تجربه برخورد با بیماری مذکور را نداشته اند و تخصصی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های حیات وحش ندارند بی برنامه نبوده است و از ابتدا با هدف تعطیلی باغ وحش ارم که صدالبته زندان حیوانات بود صورت گرفته است، سازمان محیط زیست با هدف گمراه کردن افکار عمومی با بهره گیری از بخش خصوصی و بدون دخالت آزمایشگاه رفرانس داخلی به خوبی اهمال کاری خود را از دید عموم مخفی داشته و درحالیکه صدها بیماری دیگر می توانسته عامل مرگ گربه سانان باغ وحش باشد به علت ضعف توان علمی و پاراکلینیک مربوطه، بیماری مشترک و خطرناک مشمشه را بهانه کردند بدون اینکه از توانایی متخصصان داخلی در تشخیص اتفاقا این باکتری و از تبعات مطرح کردن نام این بیماری در آینده تبادلات بین الملل دام ها وحیوانات...آگاه باشند، چه بسا از ابتدا زمین باغ وحش ارم برای اهداف دیگر درنظر گرفته شده بود و یا رقم بالای قرارداد با طرف روسی آقایان را مجبور به خود زنی کرده است واینها همه صحنه سازی بیش نیست
گربه تنها
|
-
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
0
0
اگر این خبر واقعیت داشته باشه ..... این ها یا واقعا ...... هستن و یا از قصد این کار را کردن
مگر قرار نبود حیوانات را قرنتینه کنند؟
تازه من تا آنجا که خبر دارم ببر ماده نیز سالم بوده ..... پس چگونه شیر ها که اصلا با ببر هه در ارتباط نبودن دچار بیماری شدند؟
فقط امیدوارم این خبر یک شایعه بیش نباشه
گربه تنها
|
-
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
0
0
متاسفانه بعد از کمی پیگیری متوجه شدم که خبر فوق درست میباشد
و بسیار وحشیانه این حیوانات را به قتل رسانده اند
فرض کنید شما برای کسالت به پزشک مراجعه میکنید .... و پزشک بعد از تشیخ نوعی بیماری واگیردار مثل هپاتیت نوع ب شما را با یک گلوله بکشد تا جامعه سالم بماند
در صورتی که حتی بیماری مشمشه با انسان کاری ندارد ولی این ها همه شیر ها را کشته اند
فکر کنم کسانی که این مطلب را میخوانند حداقل یک بار از اسارت کده ارم دیدن کرده باشند
ما که امکان نگهداری ا این حیوانات زبان بسته را نداریم
چرا آنها را به حیاط وحش خودشان برنمیگردانیم؟
آِا حیاط وحشی برای آنها باقی مانده ؟
آیا بعد از این همه اسارت در فضایی به این تنگی ... میتوانند در حیاط وحش زندگی کند؟
چرا آنها را به باغ وحش های مدرنی مثل آلمان هدیه نمیکنیم تا یک کار انسان دوستانه بکنیم؟
ما که همه جا داریم کمک ........ بیاییم یک جا یک کمک واقعی هم به این زبان بسته ها بکنیم
دلسوز ايران
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
0
0
با اين مديران ..... كه در جاي جاي ايران ما به اصطلاح در حال مديريت هستند! يا فكر فقط مدير بودن نه مديريت!! ايران ما هميشه جا براي در جا زدن دارد! جا براي به هدر دادن سرمايه هاي ملي را دارد! جا براي در جا زدن دارد! به جاي طرد كشور هاي پيشرفته اي ......... علل پيشرفت آنها را بررسي كنيد. ياد بگيريد! فقط فكر جيب و منافع خود نباشيد. مقايسه كنيد. از قيافه اين شير ها كه افسردگي ميباريد در جاي تنگ و چهارديواري بدون امكانات با دادن غذاي آشغال! ..........! اگه امكانات نداريد شيرها را به كشور هايي كه امكاناتش را داشتند ميفروختيد تا از افسردگي در بيايند!پولشو ميگرفتيد! اگه .......... خرج باغ وحش ميكرديد! نه اينكه مفت بكشيدشون! اون از .........!بماند كه چقدر........... ! بريد يك ذره علمتون را بالا ببريد تحقيقتون را بيشتر كنيد بجاي اينكه به هر .............. چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است!خودتون را درست كنيد خود بخود مردم به ......... گرايش پيدا ميكنند !نميخواد براي ................................
ليدا
|
-
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
0
0
آقايون از كشورهاي ديگه ايراد بگيرند كه وقت نمي كنند به حيوونات زبون بسته برسن
...
|
-
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
بله.لابد حقشون بود!
این تفکرات...
خدای من!چطور دلشون اومد؟
اون وقت وقتی یه آدم یه مریضی بد می گیره،حاضر هستن تا ابد اون رو زنده نگه دارن اون وقت یه حیوون که مریضی می گیره،باید کشته بشه.
رحمتون کجا رفته؟
Dr.f
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
باید گفته شه که بیماری مشمشه زئونوزه و به انسان هم سرایت میکنه
تو دامپزشکی این امر رایجه وقتی که کاری برای حیوان نشه کرد اونو از زجر کش شدن نجات میدن
درسته با شلیک گلوله یکم بی رحمانه بوده و باید مرگ ارام انجام میدادن ولی خب کارشون اشتباهم نبوده
نظر شما
ادامه