کد خبر: ۴۷۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - باغ وحش تهران جزو مراکزی است که به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست نظارت می شود و دامپزشک موجود در محل نیز از بخش خصوصی است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: باغ وحش تهران پروانه فعالیت و کار خود را از سازمان محیط زیست دریافت می کند و سازمان دامپزشکی هیچگاه نظارت این مرکز را بر عهده نداشته و ندارد. اما در شرایط فعلی که مشکوک به وجود بیماری مشترک بین انسان و حیوانات هستیم، برای حفظ جان انسانها و جلوگیری از اشاعه بیماریهای مشترک این سازمان وارد عمل شده است.

دکتر محسن دستور افزود: در حال حاضر باغ وحش تحت کنترل سازمان دامپزشکی قرار گرفته است و دامپزشکان این سازمان مشغول بررسی و نمونه برداری از حیوانات بیمار هستند.

وی با تایید معدوم سازی هشت شیر بیمار خاطرنشان کرد: معدوم سازی این درندگان بیمار با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی به انجام رسید.

دستور ادامه داد: تا اعلام نتایج نهایی، نمی توان نظری در رابطه با بیماری ببر وارداتی و سایر حیوانات باغ وحش داد.

وی از ارسال نمونه سرمی ببر مرده به کشور آلمان خبر داد و تصریح کرد: لازم است که نتیجه قطعی درباره علت مرگ ببر وارداتی توسط آزمایشگاهی مرجع و بین المللی تشخیص داده شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به ایانا درباره طولانی مدت شدن پروسه مربوط به تشخیص آزمایشات یادآور شد: برای ارسال نمونه ها لازم است موافقتنامه های لازم از کشور مرجع گرفته شود که این پروسه باعث شد که مدتی به آن اختصاص یابد. اما در حال حاضر موافقتها گرفته شده، نمونه ارسال شده و منتظر جواب هستیم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر حسن
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
جالبه شما به عنوان رييس سازمان دامپزشكي نمي دانيد وظايف حاكمييتي و تصدي گري چيست و جايگاه شما در كنترل نيروهاي بخش خصوصي جزو وضايفحاكميتي است .
hamid
|
-
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
0
0
با وجود این معاونین بیشتر از این هم نمیتوان انتظار داشت
نظر شما
ادامه