کد خبر: ۴۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - وزیر منابع دامی و شیلات سودان، دیدار فنی دامپزشکان کشورمان از منابع دامی این کشور به‌منظور صادرات گوشت به ایران را خواستار شد.

فیصل حسن ابراهیم ـ وزیر منابع دامی و شیلات سودان ـ در مراسم امضای یادداشت‌تفاهم همکاری با صادق خلیلیان ـ وزیر جهاد کشاورزی ایران ـ اظهار کرد: با توجه به اینکه دام‌های کشور سودان عاری از بیماری‌های مختلف است آمادگی داریم دامپزشکان ایرانی برای بازدید دام‌ها به سودان سفر کنند و پس از بررسی‌های لازم در این زمینه باب صادرات گوشت سودان به ایران فراهم شود.

وی با اشاره به سفر هفت روزه خود به ایران و بازدید از امکانات شیلاتی، پژوهشی، ثروت‌های حیوانی و ... در کشور ایران اظهار کرد: ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زمینه دامپزشکی دارد و امکانات بسیار بزرگی در زمینه دام و آبزی‌پروری این کشور وجود دارد که در این راستا توافق‌های مختلفی در زمینه صنایع مربوط به گوشت انجام شده است.

وزیر منابع دامی و شیلات سودان با اشاره به توافق‌های دیگر با کشور ایران، اظهار کرد: براساس تفاهم همکاری و مشارکت با موسسه سرم‌سازی رازی 60 درصد از همکاری‌های مشترک متعلق به این موسسه و 40 درصد متعلق به مرکز پژوهشی واکسن کشور سودان خواهد بود.

فیصل حسن ابراهیم گفت: موسسه رازی از علم و فن‌آوری لازم برخوردار است اما فاقد سرمایه‌ی لازم هستند که امیدواریم پشتیبانی سیاسی لازم در این زمینه از سوی وزیر جهاد کشاورزی ایران صورت گیرد.

وی خطاب به خلیلیان اظهار کرد: در چارچوب موافقت‌های امضا شده در زمینه‌ی انتقال دانش فنی و تجربیات دامپزشکی و ... منتظر دستورهای شما برای اجرایی شدن این برنامه‌ها هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در ادامه اظهار کرد: هرآنچه در ایران بدست آمده در اختیار همه برادران مسلمان جهان از جمله کشور سودان قرار خواهیم داد؛ توسعه روابط دو جانبه و انتقال تجربیات میان کشورهای مسلمان و سودان منجر به پیشرفت هرچه بیشتر می‌شود.

خلیلیان گفت: درباره توافق‌های انجام شده با کشور سودان از همکارانم درخواست دارم در همه زمینه‌ها این تفاهم نامه‌ها را عملیاتی کنند چراکه از توسعه‌ی همکاری‌های هرچه بیشتر با سودان استقبال می‌کنیم.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
3502
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۵
0
0
مديرما اگر مدير دلسوزي بودند زود وزير را به پاي پروتكل مي كشانند .چه اشكالي دارد بخش خصوصي را براي اشتغال به انجا بفرستيم و ارز اوريكنند .اين كار ها را يك مدير زيرك مي تواند انجام بدهد مديري كه بخش خصوصي را بازوي خود و ياران خود حساب كند نه رقيباني براي برزيل .3502عضو شماره
من حاضرم بروم و درانجا كار كنم .
نظر شما
ادامه