کد خبر: ۴۸۲۱۸
 
 

در ادامه حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور در مناطق سیل زده شمال کشور، دکتر علیرضا رفیعی پور با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در این دیدار ضمن تشریح فعالیت ها و اقدامات سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان های مازندران و گلستان در منطقه، اعلام نمود: هنوز امکان برآورد دقیق خسارت در حوزه های مرتبط با دام و طیور وجود ندارد.

وی یادآور شد: تمام امکانات سازمان دامپزشکی کشور و استان های معین نظیر خراسان رضوی و سمنان در اختیار استان های سیل زده قرار گرفته تا به نحو مناسب بحران ایجاد شده مدیریت شود.

رفیعی پور گفت: در سال 97 در مدیریت بیماری ها از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توفیق زیادی داشتیم، به گونه ای که در حوزه بیماری های دام و طیور و آبزیان به ویژه با رویکرد بیماری های مشترک بین انسان دام با کاهش محسوس کانون ها مواجه بودیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خواستار آن شد تا بعد از رسیدگی به مخاطرات انسانی سیل، حتما به دفن بهداشتی لاشه های دام و طیور اقدام شود تا عوامل بیماری زا بعد از این منتشر نشود، چرا که این موضوع با توجه به ساکن ماندن آب در برخی مناطق سیل زده، احتمال این خطر بیشتر می شود و لازم است این موضوع از طریق ستاد بحران استان پیگیری شود

 .وی افزود: در سال 97 نسبت به 96 بین 20 تا 70 درصد در زمینه بسیاری از بیماری ها از جمله 10 بیماری استراتژیک کاهش داشتیم و ضروری است با اقدامات پیشگیرانه به خصوص در بحران سیل اخیر در اقصی نقاط ایران، شرایط کنترل بیماریها را که با زحمات بسیار به آن دست یافتیم، پایدار نگه داریم.

«مهندس شهیدی فر» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات دامپزشکی در منطقه، به تشریح اقدامات سازمان متبوع خود برای کاستن از اثرات بحران سیل در استان اشاره نمود و قول مساعد داد تا نسبت به موضوع دفن بهداشتی لاشه های دام و طیور در ستاد بحران استان پی گیری لازم را انجام دهد .
 
نظر شما
ادامه