کد خبر: ۴۸۳۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر


«دکتر محمد لطفی زاده» در منبر اینترنتی نوشت:

فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضاء» اثر «وحید جلیلوند» در شبکه نمایش خانگی اکران شده و در دسترس مخاطبین قرار گرفته است. تاکنون 62 فیلم نقد شده ولی این بار فقط به تبلیغ شصت و سومین فیلم می‌پردازیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از منبر اینترنتی، «بدون تاریخ، بدون امضاء» به یک دلیل مُهم صرفنظر از موارد هُنری و فنّی، ارزش دیدن دارد و آن تأکید بر لزوم مراقبت خانواده‌ها در زمینه مصرف مواد غذایی است.

هرچند آنچه در فیلم درباره رابطه بیماری (بوتولیسم) و مصرف (مرغ ذبح نشده) مطرح شده از نظر علمی جای تأمل دارد اما واقعیت آن است که مصرف فرآورده‌های لبنی محلّی و فلّه مانند پنیر محلی و کشک غیرپاستوریزه و یا عدم دقت در مصرف بهداشتی کنسروها به ویژه کنسرو ماهی تون در ایجاد بیماری‌های خطرناکی مانند بوتولیسم (مسمومیت ناشی از فعالیت یک نوع باکتری) یا تب مالت (که به بیماری هزارچهره معروف است و در پی مصرف لبنیات غیرپاستوریزه و نظایر آن رخ می‌دهد) مؤثر است.

در این میان آنچه در این فیلم مانند سطح جامعه مغفول است نقش و اهمیت فعالیت دامپزشکان می‌باشد. این در حالی است که این دسته از جامعه پزشکی آرام و بی‌هیاهو از (مزرعه تا میز غذا) به نظارت بهداشتی مشغول هستند اما جامعه از طیف وسیع فعالیت آنان بی‌خبر است.

به عموم خانواده‌ها توصیه می‌شود این فیلم را ببینند و به مصداق آیه شریفه قرآن کریم که (لا تُلقوُا بِأیدیکُم اِلَی التَّهلُکَة / با دست خودتان به سوی هلاکت نروید) از مصرف مواد غذایی فلّه و غیربهداشتی پرهیز و از مواد غذایی بسته‌بندی شده یا پاستوریزه/هموژنیزه استفاده نمایند.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
3
2
با سلام،

مصرف مواد غذایی بسته بندی شده بدلیل دارا بود انواع و اقسام مواد نگهدارنده که در اکثر مواد با دوز های بالا استفاده میشه کاملا غیر بهداشتی و سرطانزا هست.این بیانات مربوط به کشورهای اروپایی و آمریکایی ست نه ایران.پس ملت رو به سوی سرطان تشویق نفرمایید.در حال حاضر آمارها نشان میده که مصرف مواد بسته بندی شده عامل اصلی افزایش سرطان در ایران بوده.

با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
لطفاً رفرنس «آمارها» که فرمودید رو هم بیاورید در غیر این صورت شایعه پراکنی نکنید.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
1
2
متاسفانه این فیلم بررسی بهداشتی و سلامت گوشت مرغ را در پزشکی قانونی به تصویر می کشد و هیچ اشاره ای به دامپزشکی نمیکند. حتی هیچ آزمایش و بررسی سلامتی آن در دامپزشکی و حتی اشاره به سارمان دامپزشکی و شخص دامپزشک به عنوان متولی بهداشت مواد غذایی با منشا دامی نمی کند. در جای جای فیلم اشاره به بیماری مرغهای کشتارگاه با نظر پزشک در پزشکی قانونی هستیم. در یک سکانس فیلم کارگر کشتارگاه میگوید: گوشت بیمار به دست مردم نده. و مسئول بهداشتی مورد خطاب کارگر دیگر است!! گویی اصلا در کشور ما دامپزشکی به هیچ وجه شناخته نشده است.
این فیلم نماینده ایران در اسکار بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
2
1
برعکس اصلا به دلایل مختلف که دوستان گفتند و نادیده گرفتن شده زحمات دامپزشکی ارزش دیدن نداره .مصرف شیر فله در صورت جوشاندن به مراتب بهتر از پاستوریزه که پودر شیر است بهتر است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
1
1
من شخصاً شیر خام می خرم و پس از جوشاندن مصرف می کنم.
خودم خبر دارم که افزودنی های غیر مجاز در حجم انبوهی در سه مرحله به شیر افزوده می شود
مرحله دامداری - مرحله شیر جمع کنی از روستاها - مرحله کارخانه

شاهد بودم که کارخانه شیر پاستوریزه شهرمان ، بیش از همه تخلف میکرد.
من به سلامت خود و فرزندانم اهمیت قائل هستم و شیر فله ای می خرم
نظر شما
ادامه