کد خبر: ۴۸۵۳

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: لایحه قاچاق محسوب شدن صید ماهیان خاویاری و خاویار به دولت ارائه شده که پیش‌بینی می‌شود از سال آینده صید ماهیان خاویاری و خاویار جزو کالاهای قاچاق محسوب شود.

دکتر سید امین الله تقوی ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان شیلات ایران ـ با بیان اینکه صید ماهیان خاویاری و خاویار تا سال 75 قاچاق محسوب می‌شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت گونه‌ ماهیان خاویاری و کاهش ذخایر این گونه آبزی در دریای خزر با پیگیری‌های انجام شده لایحه قاچاق محسوب شدن ماهیان خاویاری و خاویار به دولت ارسال شده است که پس از بررسی در مجلس شورای اسلامی به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به استقبال ستاد مبارزه با قاچاق کالا از این لایحه، گفت: با توجه به اهمیت موضوع کاهش ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود این لایحه به‌زودی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

براساس پیش‌بینی سرپرست سازمان شیلات ایران از سال آینده صید ماهیان خاویاری و خاویار جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شود؛ کما اینکه اگر تاکنون این موضوع اجرایی و صید ماهیان خاویاری جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شد، شاید تاکنون با کمبود و انقراض نسل ماهیان خاویاری مواجه نبودیم.

 

 

نظر شما
ادامه