کد خبر: ۴۸۵۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر - عضو هیئت امنای درمانگاه امام صادق‌(ع) قم از سرطان زا بودن استفاده بیش از حد از شیر گاو خبر داد.
دکتر غلامرضا باهر در خصوص سرطان‌زا بودن استفاده بیش از حد از شیر گاو بیان داشت: افزایش هورمون رشد، سبب بالا رفتن IGF1) Insulin like grows factor 1) می‌شود و این ماده به مقدار کم برای فعل و انفعالات بدن ضرورت دارد و زیاد از حد آن نیز سبب سرطانی شدن سلول‌های بدن می‌شود و سرطان کولون و پروستات در آقایان و سرطان پستان، تخمدان و رحم در خانم‌ها ممکن است به خاطر مصرف بیش از حد از شیر گاو باشد.

وی با بیان اینکه شیر هر حیوان و انسانی مخصوص فرزند‌‌ همان موجود است، اظهار داشت: شیر گاو برای گوساله و شیر انسان نیز برای انسان باید استفاده شود بنابراین مادران موظف هستند برای اثبات مادری خودشان کودکان خردسال را تا دو سالگی از شیر خود تغذیه کنند.

شیر گاو سبب کم خونی و عدم رشد در کودکان شیرخواره می‌شود

عضو هیئت امنای درمانگاه امام صادق(ع) گفت: با توجه به احتمال وجود آفلاتوکسین در نان‌های کپک زده که بعضاً در گاوداری‌ها استفاده می‌شود و با توجه به مصرف کودک از شیر گاو ، این سم وارد بدن کودک می‌شود و سرانجام موجب کم خونی و عدم رشد در کودکان می‎گردد و بنابراین کودکان شیرخواره باید از شیر مادر استفاده کنند.

 


 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گیاهخوار
|
-
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
0
0
.
.
.

1. شیر هر حیوان مخصوص فرزند همان موجود است. (دقت داشته باشید که فرزند و نه موجود بالغ)
2. همه موجودات در طبیعت بعد از دوران نوزادی شیر را ترک می‌کنند.
3. پس خوردن شیر حیوانات دیگر، برای انسان بالغ کاری است غیرطبیعی.
انسان نه تنها از شیر گونه‌ای دیگر استفاده می‌کند بلکه از آن بعد از دوران نوزادی استفاده می‌کند.

من نمی‌دانم از این واضح‌تر چطور می‌شود این مسئله را بیان کرد؟
.
.
.
گیاهخوار باشید
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
0
0
چرا اداره بهداشت با ان عظمت و نیرو کاری نکرده بهداشت باید جلوی نون خشک جمع کننده ها را بگیرد که تابحال نگرفته در کدام کشور پیشرفته ای کسی دور خیابانها و رستورانها نان خشک جمع میکند که به گاوها دهد نان خارج یخچال 2 روز هم دوام نمی اورد و کپک میزند مشخص که افلاتوکسین دارد
اصلانيان
|
-
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
0
0
اين نظريه چگونه و وسيله كدام مركز علمي تائيد شده
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
حتی اگر اثبات نشده باشه هم جای فکر داره به خصوص برای نوزادان وگرنه از ما که گذشت این همه مواد سرطانزا روزانه میخوریم خوب شیر هم از فردا از لیست ضد سرطان ها مذاریم تولیست سرطان زاها!!!
راستی این قضیه با مطلب جدیدی که تو سایت گذاشتید تناقض نداره؟؟؟
حکیم مهر - متخصصان نیوزلندی تاکید کردند که مصرف روزانه شیر خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
0
1
افرادی که اینگونه مطالب را بیان می کنند، متاسفانه از الفبای علوم تغذیه و به ویژه علم شیر بی اطلاع هستند. خانواده شیر و لبنیات تنها گروه بدون جایگزین در هرم غذایی هستند که روزانه باید سه سهم مصرف شوند. به عنوان مثال می توان صبح 45 تا 60 گرم پنیر، ظهر یک کاسه ماست معادل حدود 250 سی سی و شب هم یک لیوان شیر میل کرد. بدن ما روزانه به حدود 1000 گرم کلسیم نیاز دارد که از هیچ منبعی به غیر از شیر و فراورده های آن قابل تامین نیست. مثلا اگر کسی بخواهد کلسیم بدنش را از کلم(که یکی از منابع گییاهی کلسیم است) تامین کند، روزانه باید حدود 8 کیلوگرم کلم بخورد. شیر غذایی است که خداوند در سوره نحل، آیه 66 به خلق آن برای مصرف انسان اشاره کرده است و علم هم امروزه بر آن تایید و تاکید دارد. پس شیر بخورید تا سالم بمانید و به پوکی استخوان و دهها بیماری دیگر مبتلا نشوید.
Dr.Ra
|
-
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
دوست عزیز اگر غلت سرطانزا بودن شیر را وجود هورمونIGF1 در آن ذکر میکنید باید بهتون عرض کنم که هورمون مذکور نوعی هورمون پروتئینی است و پس از خوردن آن در اثر گوارش در لوله ی گوارش تجزیه به آمینو اسید های سازنده اش می شود و به صورت آمینو اسید جذب می شود،در نتیجه نمی تواند باعث افزایش این هورمون در خون شود!!!!!!!پس این مورد به هیچ وجه نمی تواند علت سرطانزا بودن این نعمت الهی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
حیوانات دیگر شیر گیرشون نمیآد که بعد از دوره کودکی بخورند، شما شیر بذار جلوی گربه، با سر میره تو کاسه شیر.
نظر شما
ادامه