کد خبر: ۴۸۸۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: ما پیش‌بینی می‌کردیم ۴۵ میلیون مرغ را از دست بدهیم لذا هشدار دادیم و از شبکه جهانی متخصصان جهانی کمک گرفتیم، چون در داخل کمتر کسی تهدید و پیش‌بینی ما را جدی می‌گرفت ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورت توجه به دانش کارشناسان دامپزشکی، می توان تهدیدات آینده در صنعت دام و طیور را پیش بینی و مهار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی با محور جایگاه و ارزش واکسیناسیون ظهر شنبه با حضور «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس دامپزشکی کشور، «زاهدی» استاندار، «داوود محمدی» و «سیده حمیده زرآبادی» نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، «مهندس فاطمه خمسه» رئیس سازمان جهاد کشاورزی، «دکتر حمید زینالی» مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از کارشناسان و تشکل‌های فعال در عرصه دامپزشکی در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم اظهار داشت: ارزان‌ترین ماده غذایی تخم مرغ است و فارم های صنعتی زیادی در یک مقطع درگیر شدند.

وی اضافه کرد: بیماری آنفلوانزای پرندگان را پیش بینی کرده بودیم، هر چند برخی آن را جدی نگرفتند ولی بررسی ما نشان می‌داد در موج سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۲۰ میلیون قطعه تلف خواهند شد که در عمل بالغ بر ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه طیور تلف شدند.

ماکنعلی تصریح کرد: ما پیش بینی کردیم اگر واکسیناسیون صورت نگیرد دچار چالش جدی شده و بیش از ۴۰ میلیون قطعه تلف شود، لذا با جمع آوری اطلاعات لازم یک کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای از موافق و مخالفان واکسیناسیون با آنفلوانزای پرندگان جمع آوری شد و با سه محور و با اختیار وزیر جهاد کشاورزی وارد کار شدیم.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: موضوع مدلینگ را با کمک ۷ استان آذربایجان شرقی، قزوین، قم، البرز، مرکزی، اصفهان و فارس اجرا کردیم.

وی اضافه کرد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرغ تخم گذار در کشور ظرفیت تولید داریم و پر تراکم ترین مناطق را داریم و رتبه نهم تولید مرغ تخم گذار هستیم.

ماکنعلی اظهار داشت: میزان تولید تخم مرغ در جهان بالغ بر ۷۴ میلیون تن است که ۳۰ میلیون تن آن در چین تولید می‌شود و در کشور خودمان سالانه ۸۰۰ هزار تن نیاز داریم.

وی گفت: یک برنامه در ۵ محور طراحی شده تا ویروس آنفلوانزا را مهار کنیم زیرا با ورود این ویروس حداقل ۳۰ درصد تولید را آلوده می‌کند و با این مدلینگ تلاش شد آسیب‌ها کم شود.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: ما پیش بینی می‌کردیم ۴۵ میلیون مرغ را از دست بدهیم لذا هشدار دادیم و از شبکه جهانی متخصصان جهانی کمک گرفتیم، چون در داخل کمتر کسی تهدید و پیش بینی ما را جدی می‌گرفت.

ماکنعلی بیان کرد: در حال حاضر ۵۱ کشور درگیر آنفلوانزا هستند و یک سند منتشر شده که به دو کشور ایتالیا و ایران اشاره شده و با توجه به توزیع جغرافیایی باید مراقب باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
مراکز واکسیناسیون از همه مهمترن
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
2
4
خدا را شاکریم که با حضور اساتید مانند اقای دکتر ماکنعلی درسال 96 که به کشور واردکننده تخم مرغ تبدیل شده بودیم امروز به یک کشور صادر کننده تخم مرغ تبدیل شدیم
به همه همکاران دامپزشکی در سراسر این کشور خدا قوت و دست مریزاد می گویم که با همراهی خودشان در مجموعه جهاد کشاورزی(سازمان دامپزشکی و سازمانهای جهاد کشاورزی ) این چنین گل کاشتند
ناشناس
|
France
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
1
2
بر خلاف موضوعات مطرح شده،موج و حضور بیماری کاهش یافته بود و قطعا همانطور که اشاره شد احتمال رخداد بیماری در مجددا وجود داشته و هشدار هم داده شده،اگر بحث واکسیناسیون مطرح هست پس چرا در این سند به ایران اشاره شده و معاونت سازمان نیز اعلام میکنند باید مراقب باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
1
شب دراز است و قلندر بیدار
نظر شما
ادامه