کد خبر: ۴۹۵۳

حکیم مهر - کارخانه تولید واکسن مهاباد قادر است سالانه 100 میلیون دز واکسن تب برفکی تولید و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج از کشور کند.
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 5/8 هکتار و با زیربنای 13 هزار مترمربع با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال احداث شده است.
محمد دمکری افزود: این کارخانه قادر است سالانه 100 میلیون دز واکسن تب برفکی تولید و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج از کشور کند.
وی هدف از اجرای این طرح را تولید و عرضه واکسن دامی تب برفکی به عنوان یکی از مهمترین واکسنهای دامی مورد نیاز در کشور عنوان کرد و ادامه داد: با آغاز به کار این کارخانه، زمینه اشتغال 120 نفر در سطح این شهرستان فراهم شده است.
دمکری خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این واحد تولیدی، ایران به سومین تولیدکننده این محصول در جهان تبدیل و قادر خواهد بود علاوه بر تامین نیاز خود، نیاز منطقه خاورمیانه و حتی شمال آفریقا را نیز تامین کند.
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد پیش بینی کرد: این واحد تولیدی تا پیش از پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.
بیماری تب برفکی، یک بیماری ویروسی به شدت واگیری نشخوارکنندگان بزرگ و کوچک است که در صورت شیوع، تلفات سنگینی را بر جای می گذارد.

ایران به علت در اختیار داشتن دانش فنی تولید واکسن تب برفکی و اجرای برنامه های کنترل این بیماری در قالب واکسیناسیون، مورد توجه سازمانهای بین المللی بوده و در زمان حاضر به عنوان مرجع، در منطقه آسیا در طرح ملی ریشه کنی تب برفکی انتخاب شده که این امر به خودی خود امکان صادرات این فرآورده را به کشورهای منطقه فراهم می کند.

 

نظر شما
ادامه