کد خبر: ۵۱۴۸۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:
«امیر خجسته» به تکذیبیه وزارت جهاد کشاورزی درباره خبر منتشرشده مبنی بر واردات 500 هزار تن ذرت آلوده توسط 13 شرکت‌ خصوصی واکنش نشان داد ...

حکیم مهر: نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در واکنش به تکذیب یک خبر از سوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از شرکت‌های واردکننده ذرت آلوده به کشور، شرکت پشتیبانی دام از زیر مجموعه‌های وزارت کشاورزی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «امیر خجسته» به تکذیبیه وزارت جهاد کشاورزی درباره خبر منتشرشده مبنی بر واردات 500 هزار تن ذرت آلوده توسط 13 شرکت‌ خصوصی واکنش نشان داد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به این تکذیبیه گفت: با توجه به استعلامی که ما از رئیس بنادر استان خوزستان در جریان بازدید خود از گمرکات خوزستان داشتیم، حدود 500 هزار تن ذرت آلوده به سم آلفاتوکسین از بندر امام وارد شده است؛ گمرک این بندر یک بندر و یک گمرک کاملا دولتی و شبه‌دولتی است و تنها شرکت‌های دولتی و شبه دولتی حق واردات و ترخیص کالا از این بندر و گمرک آن را دارند.

وی افزود: بر همین اساس قاعدتا شرکت‌هایی که اقدام به واردات ذرت‌های آلوده کردند یا دولتی بودند یا شبه دولتی و شرکت پشتیبانی دام که زیر مجموعه وزارت جهادکشاورزی و یک شرکت کاملا دولتی است یکی از شرکت‌های واردکننده ذرت‌های آلوده به شرکت بوده است.

خجسته اظهار داشت: شرکت پشتیبانی دام قریب به 66 هزار تن ذرت آلوده را از طریق گمرک بندر امام به شماره کوتاژ 21290664 و به تاریخ 5 دیماه 95 به کشور وارد کرد که از این 66 هزار تن، بیش از 33 هزار تن آن متروکه شده است و مابقی ذرت‌های آلوده توسط شرکت پشتیبانی دام ترخیص و وارد کشور شده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: علاوه بر این لازم به ذکر است که بیش از 33 هزار تن از ذرت‌های آلوده واردشده توسط شرکت پشتیبانی دام به شماره اظهارنامه‌ بارنامه موسوم به «کوتاژ» 294488 مورخ 96/2/20 متروکه و در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته است.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
3
رئیس شرکت پشتیبانی امور دام بایستی با حضور در دادادستانی محترم پاسخ گوی این اقدامات خطرناک بر علیه سرمایه دامی کشور و بهداشت و سلامت عمومی باشند.

حالا معلوم شد که چرا عده ای با علم کردن مزورانه حفظ سرمایه دامی؟؟؟؟؟ و در حقیقت سرمایه بانکی خود بر تداوم اسارت سازمان دامپزشکی در وزارت شبه تولیدی جهادکشاورزی که دور از بهداشت و سلامت انسان و دام است، اصرار می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
3
یادم میاد سال ۸۰ یا ۸۱ بود که تیتر زدن کپک آلوده به ذرت و همچنین توسال ۸۶ یا ۸۷ بود که پشتیبانی با همکاری تعاون روستایی جوجه بی کیفیت آرین و ذرت به شدت آلوده رو به مرغدارها دادن واکثرا تلفات دادن و آخرش هم مرعشون رو جمع نکردن و مرغدارهای زیادی بدبخت شدن . دست آخر هم شکایت مرغداران کردن و فرش زیر پاشونم کشیدن . هیچ اتفاقی برای مدیران دومجموعه نیوفتاد . الان هم یجای کار ایراد داشته که موضوع علنی شده . مثل به هم زدن دوتا بزرگوار مسوول کشور . به اصلاح این مملکت امیدی نیست . متاسفانه غارت تنها واژه وصف حال ایران شده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
2
سالیان سال است که کلینیسین ها به کپک زده بودن ذرت و جو وارداتی و اثرات سوء آن بر سرمایه دامی معترضند.
ولی گوش براداران شبه جهادی وزارت جهادکشاورزی که باعث وابستگی 90 درصدی کشور به واردات نهاده های دامی، رخت بر بستن گوشت قرمز لازم از سفره های اکثریت مردم و تبدیل ایران به یک کشور بزرگ واردکننده گوشت و دام زنده شده اند، بدهکار نبود. بالاخره خورشید همیشه پشت ابر نمی ماند و شکر خدا به هر دلیل، دست های پلیدی که با جان و مال و بهداشت و سلامت مردم بازی کرده اند رو شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
2
چرا حرفی از جو های آلوده روسی نمیزنید که در چند استان سبب ارگوتیسم در بین گاوان شد؟. معلوم شد آن جو های آلوده را چه کسانی وارد کردند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
1
پس قرنطینه سازمان دامپزشکی و بندر چکار می کرده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
خب معلوم است:

یا بایستی همکاری می کردند یا اخراج می شدند!

همین است که سازمان بهداشت جهانی WHO تاکید دارد امر نظارت دامپزشکی حتما لازم است که مستقل از و مشرف بر وزارت کشاورزی باشد.
نظر شما
ادامه