کد خبر: ۵۱۶۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

حکیم مهر - طرح مقابله با سگ بازی در اماکن عمومی در حالی با امضای 39 نماینده به صورت عادی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که پیشنهاد آن با موافقان و مخالفانی همراه بوده است.

در صورت تصویب این طرح از این پس نگهداری و تردد سگ‌ها در خیابان ممنوع شده و افرادی که به نگهداری سگ در خانه های خویش اقدام می کنند در صورت شکایت سایر همسایگان مجازات خواهند شد.

این در حالی است که تصویب این لایحه ابهامات جدیدی را به همراه خواهد داشت. از جمله آنها می توان به چگونگی برخورد با این حیوانات بعد از ضبط، محل نگهداری این حیوانات و شیوه رسیدگی به سگ ها اشاره کرد.

در این بین در صورتی که تصمیم به معدوم کردن سگ ها گرفته شود، برخی از انجمن های حمایت از حیوانات به این امر معترض شده و ازطرفی دیگر در صورت نگهداری این حیوانات در مکانی خاص هزینه های جدیدی برای دولت ایجاد خواهد شد.

از سوی دیگر با توجه به لزوم رسیدگی به مسائلی مهم تر، گرفته شدن وقت مجلس برای رسیدگی به سگ بازی امری غیر ضروری به نظر رسیده و ارجاع آن به سایر نهادها مثمر ثمرتر خواهد بود.

از همین رو برخی نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرنگار ما به موافقت و مخالفت با این طرح پرداخته و نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

سگ ها معدوم شوند
احد خیری نماینده مردم بستان آباد در این خصوص گفت: با توجه به اینکه ما مسلمان هستیم و به این دلیل که سگ حیوانی نجس است و از سوی دیگر با توجه به مزاحمت هایی که این حیوان برای مردم در جوامع عمومی ایجاد می کند، گرداندن آنها در خیابان و مجامع عمومی کاری زننده به نظر می رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر من باید ابتدا در میان مردم فرهنگ سازی صورت گیرد که نگهداری سگ در خانه کار مناسبی نیست و سگ های خانگی نیز ممکن است مزاحمت هایی برای همسایگان ایجاد کنند. بعد از اجرای این فرهنگ سازی و وضع قانون می توان هم با متخلفین و هم با فروشندگان این سگ ها برخورد کرد.

وی همچنین در خصوص نحوه نگهداری این سگ ها افزود: به نظر من باید افرادی که خواهان نگه داری این سگ ها هستند تعهد دهند که آنها را فقط در خانه نگهداری نموده و خارج از محیط منزل نیاورند. در این بین من با نگهداری این سگ ها در مکانی خاص مخالف هستم. چراکه بار مالی جدیدی بر دوش دولت خواهد گذاشت. اگر هم کسی به تعهد تن نداد این حیوانات را از بین ببرند.

خیری در پاسخ به این سوال که در صورت معدوم نمودن این حیوانات امکان اعتراض برخی انجمن های حمایت از حیوانات وجود دارد پاسخ داد: برای اجرایی شدن این امر باید مقابل این انجمن ها ایستادگی کنیم.

نماینده مردم بستان آباد در پایان در مورد لزوم رسیدگی به طرح سگ بازی در مجلس عنوان کرد: به دلیل عدم وجود قانونی خاص در رابطه با این موضوع لازم است که قوانین مربوط به این امر به وجود آید تا اگر کسی شکایتی از این امر داشت به مشکل نخورد.

سگ بازی اولویت جامعه نیست
از سوی دیگر حاجی اصغری نماینده مردم میانه با رسیدگی به مسئله سگ بازی در مجلس شورای اسلامی مخالفت نموده و خاطر نشان کرد: روند قانونی و گرفتن وقت مجلس برای موضوعی که نه اولویت جامعه است و نه به سود مسائل اقتصادی کشور تمام می شود، در این برهه از زمان به نظر کاری غیر ضروری خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر من مسئول مستقیم رسیدگی به این موضوع سازمان نظام دامپزشکی می باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: کلیات این طرح را همه قبول دارند و در این امر کسی بحثی ندارد. اما در خصوص رسیدگی در مجلس مخالف هستم.

لازم به ذکر است برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز از پیشنهاد این طرح اظهار بی اطلاعی کردند. محمد تقی بختیاری، سیروس برنابلداچی و سید محمد کاظم حجازی عنوان کردند که در جریان این طرح مطرح شده نیستند.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
س.
|
-
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
........ بهتر از این نمیشه
سسس
|
-
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
افرین حاجی که میدونه که مشکله جامعه بیکاری و فقر
همکار
|
-
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
عزیزان نماینده حاضر در مجلس از جهت اینکه زحمات زیادی بر دوششان گذارده شده و گاهی نیاز به استراحت فکری داشته و می بایست از مباحث مهم دور بمانند ناچارند به چنین مباحثی روی آورده تا تفننی داشته باشند. جدا برای برخی مسئولان متاسفم که تا نوک بینی خود را بیشتر نمی بینند. مگر نه اینکه دیگر تمام مسائل حل شده و حالا نوبت لایحه سگ بازی است. واقعا خجالت آور است.
رويا
|
-
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
............. اين اقايون نيست
sam
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
0
az .......... bishtar az in ham nemishavad entezar dasht!!!!!
....................
یک زیست شناس
|
-
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
0
0
همش تقصیر اون سگیه که .......... رو گاز گرفت احتمالا تا حلال کردن گوشتش هم پیش میرن جریان بچه کلاغه که صابون همسایه رو بر داشت که شنیدین!
همکار
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
0
0
با سلام و احترام / خطاب به بیننده محترم با عنوان (همکار) : ضمن تشکر از بازدید و اظهار نظر شما / هر چند که بنده با این نحو ورود به مسئله حیوانات که برخی نمایندگان محترم مجلس رویکردشان را براساس آن تنظیم نموده اند موافق نیستم و بارها بخصوص در مورد مسئله سگ بحث کرده ام فارغ از این مسئله در اینجا یادآوری می کنم که فراموش نفرمایید قرآن در جزئیات وارد نشده است و روایات معتبر که از طریق ائمه اطهار علیهم السلام به ما رسیده لازم الاتباع (حتماً باید پیروی گردد) است. مصداق آن هم آیات قرآن کریم است که فرمود اطیعوا الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم (از خدا و رسول و صاحب امر پیروی کنید) / با تشکر مجدد - دکتر محمد لطفی زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

متاسفم که سطح فکرتون انقدر پایینه که حتی آیه قرآنم قبول ندارید که ما آیات قرآن را واضح وروشن برایتان فرستادیم ... واین قرآن راهنمای کاملی است برای زندگی شما. پس هیچ نکته ای نیست که درموردش به طور ناقص آمده باشد آن هم سگ که در موردش در قرآن آمده.پس اول برید ودین وایمانتونو کامل کنید
shahin
|
-
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
salam........man vaghean fekr mikardam masaele kheyli mohemtari to keshvar bashe ke namayandegan bekhan behesh residegi konan ama injor ke az zavahere amr malome hich moshkele asaiee nadarim ma.........khob khodaro shokr,,,,,,vali jalebe ke vaghti paye tasvibe bojeye mamlekat mirese hame fekre tatilate eydeshonan ama paye sag cheroni ke mishe hame mirizan vasat...........faghat 1ki be in chanta namayandeye sharifemon bege ...........be khoda............. chera khodetono ba gereftane jone 1 makhloghe bichareye khoda matrah mikonin,,,,,,,,,,,be pir be peyghambar ma hamamon mosalmonim.......shoma age kheyli deleton misoze moshkele karo maskano hal konin mardom khodeshon movazebe behdashteshon hastan..age taraf to khonash 1000jor kare mokhele ashayesh anjam bede mohem nist ama age 1nafar to khonash sag negahdareo behesh panah bede jaye asemono zamin avaz mishe
حکیم مهر
|
-
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
0
با سلام و احترام به بیننده محترم با عنوان shahin / ضمن تشکر از بازدید و اظهارنظرتان، در پاسخ به آنکه فرموده اید چرا نظر شما کامل درج نشده و اگر با سلیقه یا عقاید حکیم مهر همخوانی ندارد کل آنرا باید حذف نمود و نه اینکه ناقص درج شود توجه بفرمایید :
ابراز نظرات مخالف سلیقه یا عقاید حکیم مهر به هیچ وجه اشکالی ندارد و یقیناً مطابق آنچه تاکنون بارها تجربه شده درج می‎شود لکن درج برخی عبارات در نظرات که متضمن توهین به افراد باشد با محدودیت روبرو است.
frzad
|
-
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
عزیزان جرم سگه محرزه خدا هم اآفریده که ما ایرانیا بکشیمشون .اینجا هندوستان نیست که خانواده ها سرپرستی سگهای ولگرد را عهده دار شن .راحت ترین کار سم دادن.تا نسل حیوان کنده شه .شیر و خرسو که نسل کشی کردیم حالا نوبت سگ وگربه است . بهترین راه به نظر من اینه به همه سگها پاسپورت بدن برن هندوستان ی .انگلیسی .دستمون هم به خون آلوده نمیشه رسانه های بیگانه هم برامون صفحه نمی زارن ایرانیا چنین و چنان .با تشکر یک طرف دار حیوانات داری حق زندگی.
فاطمه
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
0
0
یعنی ضرر و زیان سگ گردانی و سگ داشتن بیشتر از بیکاری ، فقر ، گرانی ، اعتیاد، دزدی بی سوادی و ..... است ؟
نظر شما
ادامه