کد خبر: ۵۱۸۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی محیط زیست با انتقاد از اینکه در مدارس هیچ سهمی از فضای آموزشی به شیوه رفتار با حیوانات و حفظ محیط زیست اختصاص داده نمی‌شود، گفت: در حالی که شیوه تست‌زنی به دانش‌آموزان ابتدایی آموزش داده می‌شود و این تاسف‌آور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «محمد درویش» در مورد لایحه ممنوعیت حیوان آزاری، گفت: در طول 110 سال اخیر 11 هزار قانون در ایران تصویب شده اما متاسفانه هیچ قانونی در رابطه با منع و مقابله با حیوان‌آزاری نداریم و باید به سرعت این خلاء تاریخی پر شود در واقع پس از گذشت این مدت بر آن شدیم که قانونی داشته باشیم.

نمایندگان در اقدامی ضربتی لایحه ممنوعیت حیوان آزاری را تصویب کنند

مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، افزود: زمانی که در سازمان محیط زیست مشغول بودم بر روی پیش‌نویس این لایحه کار کردیم و نزدیک به 6 سال بوده که در حال چکش‌کاری است و در کمیسیون‌های مختلفی بررسی شده بنابراین زمان زیادی برای بررسی آن صرف شد و می‌طلبد نمایندگان در اقدامی ضربتی با تصویب این لایحه خلاء‌های قانونی را پر کنند.

درویش یادآور شد: نمایندگان اگر در آیین‌نامه و بحث‌های تکمیلی لایحه با ایراداتی روبرو شدند نیاز است آنها را رفع و تصحیح کنند تا روند تصویب و اجرای آن سریع‌تر طی شود.

وی ادامه داد: فجایع حیوان آزاری در حال تکرار است و کشورمان به طور مداوم مورد تمسخر رسانه‌های مختلف خارجی قرار می‌گیرد این در حالی است که هنوز نتوانستیم قانونی برای مقابله با حیوان‌آزاری داشته باشیم؛ انتظار می‌رود با همت و تلاش نمایندگان مجلس لایحه ممنوعیت حیوان آزاری سریع‌تر به قانون جامعی تبدیل شود.

مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست حیوان‌آزاری‌ها را نشانه ضعف آموزش و پرورش کشور دانست و گفت: در مهدکودک‌ها و مدارس هیچ سهمی از فضای آموزشی به شیوه رفتار با حیوانات و حفظ محیط زیست اختصاص داده نمی‌شود در حالی که آموزش و پرورش فن و شیوه تست‌زنی را به دانش آموزان مدارس ابتدایی یاد می‌دهد و این تاسف‌آور است.

 افزود: باید فرصت و مجالی فراهم کرد تا کودکان عاشق طبیعت و سرزمین‌شان شوند و ما این مهم را در مدارس طبیعت دنبال می‌کردیم اما آنها را تعطیل کردند؛ انتظار می‌رود مهدکودک‌ها، آموزش و پرورش، رسانه‌ها، صدا و سیما و کارگردان و تولیدکنندگان این فضای خالی را پر کنند تا شاهد نسلی باشیم که به تمامی موجودات سرزمینشان احترام می‌گذارند.

با بکاربردن عباراتی مانند روباه مکار و جغد شوم به حیوان‌آزاری دامن می‌زنیم

درویش ادامه داد: مادامی که عباراتی مانند الاغ نفهم، جغد شوم، کفتار پیر، روباه مکار و سگ صفت را به کار می‌بریم و تمامی انسان‌های نامطبوع اطرافمان را با صفت‌های حیوانی خطاب  می‌کنیم یعنی مجوز افزایش خشونت علیه حیواناتی که از نظر ما بی ارزش هستند را صادر می‌کنیم بنابراین باید از خودمان شروع و در رفتار و ادبیات‌مان تجدید نظر کنیم.

وی یادآور شد: باید گامی اساسی برداشت تا با جامعه‌ای روبرو شویم که حرمت آیه‌های خلقت را حفظ کند، چگونه است در دینی که پیامبرش،حضرت محمد (ص) سفارش می‌کند یک شاخه درخت را نشکنید زیرا انگار بال فرشته‌ای را شکستید این همه حیوان‌آزاری ها وجود دارد و بر اساس توصیه‌های دینمان نتوانستیم عشق و علاقه به محیط زیست و حیوانات را به کودکان‌مان آموزش دهیم و خواسته یا ناخواسته با ادبیات خشن‌مان داریم کودکان را تشویق به حیوان‌آزاری می‌کنیم.

تصویب قانون برای مقابله با حیوان‌آزاری لازم است اما کافی نیست

مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست افزود: تصویب قانون برای مقابله با حیوان‌آزاری لازم است اما کافی نیست و باید برای افرادی که حیوانات بی‌دفاع و بی‌گناه را با قساوت تمام آزار می‌دهند و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند مجازات‌های بازدارنده‌ای را پیش بینی و در نظر گرفت.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
ولی این صفات بعضا در حیوان وجود دارد و خود اروپاییها و ... که ما خیلی دوست داریم تقلید از اونها بکنیم فیلم و سریال و انیمیشن براش ساختند!!

حیوان آزاری فرد ربطی به این موضوعات ندارد
و اگر افراد با نیروی معنوی و ایمان واقعی و پرورش روحیه تعقل و فکر کردن بزرگ شوند دست به چنین کارهایی نمیزنند

همانند برخی اروپاییان و مقلدینشان که حیوانات را از محیط طبیعی خود دور میکنند و به بندگی و خدمت اجباری خود درمی آورند و ...
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
اون گربه صفت نه سگ صفت برادر عزیز
نظر شما
ادامه