کد خبر: ۵۳۳۲

حکیم مهر - تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی کشور برای عملکرد سالهای 88 و 89 این سازمان، در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار گرفت.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این مطلب گفت: تحقیق و تفحص از سوی سازمان دامپزشکی توسط متقاضیان عنوان و بررسی از عملکرد سازمان دامپزشکی طی سالهای 88 و 89 در کمیسیون کشاورزی تصویب شد.

عباس رجایی افزود: شیوع برخی بیماریها نظیر تب برفکی در دامهای سنگین و سبک و همچنین آنفلوآنزای حاد پرندگان که باعث تلفات بالای جمعیت طیور در مزارع اجداد، لاین و تخم گذار شده، از دلایل این تحقیق و تفحص عنوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: خسارت سنگین واردشده به کشاورزان و تولیدکنندگان بر اثر واردات بسیار بالای گوشت و تخم مرغ از سایر کشورها نیز جزو دلایل نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از دامپزشکی بوده است.

رجایی ادامه داد: هرچند به نظر می رسد تحقیق و تفحص در سال 89 از این سازمان با توجه به روزهای باقیمانده و بحث بودجه به نتیجه نرسد، سال آینده نخستین کار جدی کمیسیون کشاورزی، بررسی عملکرد سازمان دامپزشکی خواهد بود.

وی تصریح کرد: از سازمان دامپزشکی خواسته شده اسناد و مدارکی که برای بررسی و شفافیت در مورد عملکرد این سازمان وجود دارد، به کمیسیون کشاورزی ارسال کنند.

 هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی محصولات دامی دریافت نشده است

نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همه محصولات فرآوری شده از دامها و همچنین محصولات عرضه شده از طیور، پس از نظارت جدی وزارت بهداشت، استاندارد، دامپزشکی و سایر ارگانهای متولی صورت می گیرد و امکان عرضه محصولات آلوده وجود ندارد.

رجایی تاکید کرد: تاکنون هیچ مدرک و ادعایی از سوی مرجع یا اشخاص حقیقی و حقوقی مبتنی بر آلوده بودن محصولات فرآوری شده دامی و طیور به این کمیسیون ارسال نشده و این کمیسیون هرگونه آلودگی در محصولات را با توجه به نظارت دقیق و مرحله به مرحله رد می کند.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه