کد خبر: ۵۳۹۹۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
به مناسبت روز دانشجو:
«دکتر سورنا ستاری» بر حمایت از طرح های کلان در راستای خودکفایی و همچنین تشکیل اکوسیستم شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم دامپزشکی در پیرامون دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تاکید نمودند...

حکیم مهر: در روز شانزدهم آذر ماه «دکتر سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه تعدادی از معاونین و مدیران کل آن معاونت در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران حضور پیدا کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، در این بازدید دو ساعته، سه برنامه در نظر گرفته شده مورد توجه قرار گرفت.

ابتدا با حضور در پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی واقع در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از نزدیک در جریان فعالیت ها، توانمندی ها و تولیدات دانش بنیان این پژوهشکده قرار گرفته شد و از بخش های مختلف آن بازدید نمودند.

«دکتر محمدرضا مخبر دزفولی» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و رئیس پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی در کنار توضیحات ارائه شده توسط یکی از همکاران پژوهشکده، با تبین جایگاه دامپزشکی در پژوهش های پیش بالینی به تشریح روند تولید دانش فنی داروی سندروم زجر تنفسی نوزادان (برکسورف) به عنوان یکی از طرح های فناورانه و تجاری سازی شده پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی پرداختند.

در ادامه ایشان بر اهمیت تحقیقات حوزه علوم دامپزشکی در ارتقای سلامت عمومی جامعه و لزوم توجه معاونت علمی به این حوزه تاکید کردند.

سپس با حضور در سالن شورای اساتید نشست یک ساعته با «دکتر وجگانی» رئیس دانشکده دامپزشکی با اشاره به جلسه ای که در سال گذشته هیات رئیسه دانشکده با ایشان داشتند به تبین سیاست های استراتژیک دانشکده و دانشگاه تهران در خصوص فناوری و شرکت های دانش بنیان و همچنین فعالیت پارک علم و فناوری پرداختند و اشاره نمودند که برج فناوری دامپزشکی که در زمین ضلع شمال غربی دانشکده در زمینی به مساحت 2400 متر مربع و 16000 متر مربع بنا و در حال احداث است از طرف هیات رئیسه محترم دانشگاه در جلسه مورخ 01/04/1398 بعنوان برج فناوری دامپزشکی در نظر گرفته شده است که امید است به نقش محوری دانشکده دامپزشکی در حوزه آموزشی، پژوهشی و خدمات که بیش از 80 سال است ادامه دارد، بیشتر از گذشته بتوان پرداخت و کماکان دانشکده در حوزه خدمات فناورانه و شرکت های دانش بنیان توامند شده و در آینده نیز نقش خود را ارتقاء نماید.

در این راستا معاونت محترم، دکتر ستاری معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به حمایت های معاونت علمی از پژوهش های کاربردی، طرح های فناورانه و استار تاپ های حوزه دامپزشکی، تاکید کردند که می بایست پژوهش های دانشگاهی بر اساس نیازهای کشور و تولید محصولات با کیفیت در راستای کاهش وابستگی به واردات در زمینه های بسیار متنوع دامپزشکی (زمینه واکسن ها و داروهای دامی و انسانی) طراحی گردد.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از طرح های کلان در راستای خودکفایی و همچنین تشکیل اکوسیستم شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم دامپزشکی در پیرامون دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تاکید نمودند.

در پایان این بازدید نیز ایشان بازدیدی از پروژه برج فناوری دامپزشکی دانشکده در حال احداث که تقریباً 40 درصد مراحل آن تکمیل شده است داشتند و قرار شد «دکتر قادری» به همراه مدیریت دانشکده در خصوص چگونگی کمک آن معاونت برای تکمیل حداقل سه طبقه از ساختمان مذکور موضوع را پیگیری نمایند.
 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
4
درود بر دکتر ستاری مرد عمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
مرد چي ؟ ................... ايشون مشاور رئيس جمهوره مرد عمل اونايين كه ايشون اومده بهشون سر بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
ایشان مشاور نیستند بلکه معاون ریاست جمهوری و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هستند که کمر همت بستند تا مشکلات استراتژیک در حوزه دامپزشکی را حل و فضل نمایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
کمر همت بستند؟؟ واقعا چی تو ذهن شما میچرخه ؟ منظورتون از مشکلات استراتژیک حوزه دامپزشکی بیمارستان مردآباده که پشه توش پر نمیزنه یا آزمایشگاه تحقیقاتی دکتر رستگار وسط شهر و بین جمعیت انسانیه مشکلات استراتژیک اینها هستند دانشکده دامپزشکی بیشتر از اینها جای کار داره
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
برکسورف مشکل استراتژیک در حوزه دامپزشکی بود که حل شد؟؟ به ساید افکتهای آن (از جمله خونریزی ریوی و مرگ ناشی از آن) توجهی شده است؟ زجر تنفسی در نوزادان بهتر است یا مرگ ناشی از خونریزی ریوی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
1
0
والا جناب مخبر عزیز چیزی که برکسورف داره در بالین مریض نشان میده چیزی جز خونریزی ریوی نیست ایا میشود کیفیت داروی برکسورف با کوروسورف،سونتا، بلس، اینفاسورف مقایسه کرد...چرا ایران اصرار داره در همه چیز خود کفا شه
نظر شما
ادامه