کد خبر: ۵۴۳۱۷

ششمین جلسه ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان اصفهان در سال 98 برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، ششمین ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان روز چهارشنبه 27 آذر ماه 98 به ریاست دکتر شهرام موحدی مدیرکل و با حضور معاون سلامت، مدیران و کارشناسان ستادی و تعدادی از روسای شبکه های دامپزشکی در محل سالن جلسات شماره یک این اداره کل برگزار شد.

ابتدا «دکتر مصطفی کردآبادی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، ؛آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم، گزارشی از اقدامات پیشگیرانه از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله ساماندهی ساختار واحدهای پرورش، واکسیناسیون طیور، تشکیل جلسات مشترک با دستگاه ها و اتحادیه های مربوطه، کلاس های آموزشی ویژه بهره برداران و... را ارائه نمود و مشکلات موجود برسر راه تحقق برخی از اهداف را تشریح کرد.

در ادامه «دکتر علیرضا ادیبان» معاون اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور به تشریح وضعیت واحدهای پرورش طیور استان از جمله تعداد طیور موجود، سن گله های مرغ تخمگذار و ... پرداخت و وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با سویه های مختلف در کشورهای دیگر را تشریح نمود.

سپس روسای شبکه های دامپزشکی گزارشی از وضعیت طیور صنعتی شهرستان خود ارائه نمودند و ضمن بیان برخی مسائل و معضلات، نقطه نظرات و پیشنهادهای جهت برون رفت از مشکلات موجود بیان نمودند.

«دکتر محمد کشتکار» معاون سلامت نیز پیرامون تشکیل جلسات متعدد با برخی مسئولان دستگاه های ذی ربط مطالبی را بیان و گزارشی از حضور درشهرستان های مختلف و بازدیدهای فنی ارائه نمود.

«دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان نیز با بیان اینکه خوشبختانه بیش از یکسال است هیچ گونه موردی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان مشاهده نشده است، این موضوع مهم را مرهون همکاری و تعامل بین بخشی، تلاش جمعی و... برشمرد و از اقدامات صورت گرفته، تشکر و قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از سرمایه های ملی در بخش طیور صنعتی یکی از مهم ترین وظایف ماست، بر برخورد قاطع با هرگونه تخلف بهداشتی و به خطر انداختن سلامت عمومی تاکید و حذف گله های مرغ تخمگذار پایان دوره غیر واکسینه در اسرع وقت را خواستار شد.

دکتر موحدی بر نظارت اکیپ های مایه کوبی واکسیناسیون طیور، درج آمار در سامانه های مربوطه و...  تاکید و افزود: هیچ گونه سهل انگاری از سوی مسئولان ذی ربط قابل پذیرفتن نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان بر مستندسازی تمامی اقدامات و ساماندهی واحدهای غیر مجاز و یا فاقد پروانه بهداشتی تاکید کرد.

 

نظر شما
ادامه