کد خبر: ۵۵۶۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لغو انتقال فرزندان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد به رشته‌های پزشکی، گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مانع تحصیل فرزندان اعضای هیئت علمی در رشته‌های پزشکی شدیم و در حال حاضر خانواده‌های این افراد این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد مهدی طهرانچی» در این خصوص اظهار کرد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو، به ما ابلاغ کرد که مانع تحصیل فرزندان اعضای هیئت علمی در رشته‌های پزشکی بشویم که ما هم این ابلاغیه را اجرا کردیم و اکنون بعضی خانواده‌های این دانشجویان موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه سرنوشت 134 نفر از فرزندان اعضای هیئت علمی که امکان تغییر رشته به رشته‌های پزشکی را داشته‌اند و تاکنون نیز سه ترم تحصیلی خود در این رشته‌ها پشت سر گذاشته‌اند چه می‌شود، توضیح داد: موضوع جلوگیری از ادامه تحصیل این افراد به ما ابلاغ شده و در این حوزه نواقصی وجود دارد که در حال پرسش آن‌ها از تصمیم‌گیرندگان هستیم.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو تغییر رشته و انتقال ۱۳۴ نفر از فرزندان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی را در اوایل بهمن ماه سال جاری لغو کرد و مقرر شد تا از آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به بعد، پذیرش چهار رشته پرمتقاضی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت متمرکز و هم‌زمان با پذیرش دوره‌های روزانه، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های دولتی با انتخاب رشته متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

بر اساس مصوبات بیست و دومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد موظف است، تغییر رشته و انتقال ۱۳۴ نفر از فرزندان اعضای هیات‌علمی بر اساس مصوبه هیات رئیسه آن دانشگاه در سال ۱۳۹۶ به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی که فاقد شرایط و ضوابط دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ 25 تیر سال 92 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیات‌علمی است را لغو کند.

همچنین چنانچه افراد دیگری در سنوات قبل یا بعد وجود دارند که تغییررشته آن‌ها نیز برخلاف شرایط و ضوابط دستورالعمل فوق انجام‌شده، تغییر رشته آن‌ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی لغو و وضعیت تمامی افراد فاقد شرایط و ضوابط تغییر رشته طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات فرزندان اعضای هیات‌علمی به همراه مدارک و مستندات لغو تغییررشته آن‌ها حداکثر تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارسال کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته نیز در برنامه "دست‌خط" شبکه 5 سیما به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد: درباره این موضوع دو یا سه بحث داشتیم و این‌ها مدام با هم مخلوط شد. یکی بحث فرزندان اعضای هیات‌های علمی مبنی بر این که دامپزشکی‌ها به رشته پزشکی بیایند، بود که دکتر رهبر (رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی) در زمان خودشان تصمیمی گرفته بودند که اخیراً دوباره شورای سنجش و پذیرش گفتند سرجای خودشان بازگردند. آن کار، فساد نبود.

طهرانچی افزود: این تصمیمی بود که دکتر رهبر در هفت مهر ماه ۱۳۹۶ گرفته بودند. به تبع، تصمیمی مدیریت بود و تا الان هم بعد از اینکه دانشجویان سه ترم درس خواندند، شورای سنجش ورود کرد و گفت نه، این‌ها برگردند. این بحث خودشان بود و فساد نبود. تعبیری بود که دکتر رهبر از قانون داشت که من می‌توانم این تصمیم را بگیرم.

صحبت‌های دکتر طهرانچی در برنامه "دست‌خط" که بعد از ظهر روز جمعه 25 بهمن ماه از شبکه 5 سیما پخش شد و توضیحات روز شنبه (26 بهمن) وی در حاشیه مراسم افتتاح واحد بین‌الملل فرشتگان و در پاسخ به خبرنگاران، نخستین اظهارات رسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره لغو انتقال فرزندان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد به رشته‌های پزشکی به شمار می‌آید.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
کسی که فقط به خداوند اتکال داشته باشد در تمام امتحانات سربلند است.

برای همه شرکت کنندگان در آزمون آرزوی سربلندی دارم.موفق و موید باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
2
3
سلام
این 134 نفر دقیقا به صورت قانونی مشغول به تحصیل هستند و اگر قرار است که این قانون اعمال شود باید از ورودی های 99 این مساله شروع شود نه کسی که تا به حال به صورت مثال 4 یا 5 ترم را خوانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
معلومه شامل حال خودت یا یکی از اطرافیانت میشه که این نظر رو داری .این حرف مثه کسیه که یکی چندسال از یه دزدیش بگذره بعد پلیس دزد رو بگیره یکی بگه اینکه چندسال پیش دزدی کرد اگه میتونین از این به بعد دزدارو بگیرین .دزد رو باید گرفت چه یه روز از دزدیش گذشته باشه چه سالها مصداق بارز عدالت اینه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
1
سلام خدا کنه واقعا جلو ادامه تحصیلشون تو پزشکی گرفته بشه..و دوباره قانون رو دور نزنن.این ظلم در حق دانش آموزانی هست که خانواده شون مثل خانواده هیات علمی حقوق بالا نداشته اند و امتیاز هم نداشتن. خوبه که جلوشون گرفته شد بهرحال اینا نباید پزشکی بخونن
نظر شما
ادامه