کد خبر: ۵۳۳۱۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یک ماه به وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد فرصت داده ایم تا متخلفان انتقال دامپزشکی به پزشکی را شناسایی کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمدحسین قربانی» نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری جلسه کمیسیون درباره موضوع صندلی فروشی پزشکی و انتقال غیرقانونی از دامپزشکی به پزشکی در برنامه رادیویی تهران کلینیک اظهار کرد: جلسه کمیسیون بهداشت با حضور وزیر بهداشت و معاونان مسئولان سازمان سنجش، دانشگاه آزاد، سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این جلسه در ۲ محور صندلی فروشی در ۳ رشته دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی و ورود دانشجویان از خارج به داخل برگزار شد.

او اظهار کرد: برخی متخلفان به گونه‌ای توانسته بودند کنکور پزشکی را دور بزنند که به موضوع آن‌ها رسیدگی شد؛ همچنین بحث سهمیه‌های فرزندان هیئت علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قربانی گفت: بر اساس قانون فرزندان هیئت علمی باید ۹۲.۵ درصد نمره نفر آخر را کسب کرده باشند و یکبار حق جا به جایی دارند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد که برخی فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بدون کسب ۹۲.۵ درصد نمره از دامپزشکی به پزشکی منتقل و برخی ۲ بار جا به جا شده بودند، یعنی یک بار از دامپزشکی به پزشکی و یک بار از پزشکی در مناطق دور افتاده به تهران منتقل شده بودند.

تعهد وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برای جلوگیری از تحصیل متخلفان

او اظهار کرد: مقرر شده است ظرف ۱ ماه همه متخلفان شناسایی شوند و تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر متخلف شناسایی شده اند، وزات بهداشت دانشگاه آزاد و سازمان سنجش متعهد شده‌اند که از ادامه تحصیل متخلفان جلوگیری شود.

قربانی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلوگیری از ادامه تحصیل متخلفان برخورد قاطعانه و شجاعانه کمیسیون بهداشت و درمان مجل شورای اسلامی بود که با تعهد وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اجرایی خواهد شد.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
1
0
یه جوری میگن متخلف انگار اختلاسگر گرفتن!!لاقل به فکر شان دامپزشکی باشید .............!!
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
طرف اینقدر پارتیش کلفت بوده که تونسته بره...حالا خودشون میان خودشونو زیر سوال ببرند؟؟؟ ماست مالی میشه میره...فقط خوش بحالشون...زمان ما از این قانونا نبود حیف...اگرم بود ما خبردار نشدیم...دامپزشکی هم ک هیچ حمایتی از ما نمیکنه فقط اون نرخ بیکاری دامپزشکان ک پایینه رو من نمیدونم کی محاسبه میکنه....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
1
برادر آخه اصلا سهمیه یعنی چی؟!!
یعنی که به لحاظ علمی توان حضور در رشته ای را نداری ، اما بهش می گیم از این رانت استفاده کن ، برو این رشته،خوب ایشون اگر توان داشت که قبول می شد.خوب معلومه این از پس کار بر نمی آید.نتیجه اش هم می شه اینهمه تخلفات و اشتباهات در هررشته ای
آقا اینکه والدین یکی ، هیئت علمی اند
چه ربطی به بچه داره که بهش آوانس بدیم
چون والدینت هیئت علمی اند ، تو می تونی رشته عوض کنی یا جابجایی بگیری،هر شخصی مسئول اعمال خودش است.اینجوری باشه که هر کسی تو هر شغلی است ، قرار باشه سیستم به بچه اون باج بده که ، کار نشد.بقیه سهمیه ها هم همینطور،
کجای دنیا این مدل سهمیه دادن رو دارن
حسین ترابی
|
United States of America
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
هر وقت پرونده پسران دکتر و........ از سازمان سنجش همراه ارزشیابی سال کنکورشان در معرض قضاوت عموم قرار گرفت و چیزی بنام سهمیه که در مسائل علمی جنایت است کلا برچیده و فقط برای حوزه های علمیه و رسیدن به درجه اجتهاد سهمیه قائل شدند و آموزش و پرورش برابر قانون اساسی در تمام مراحل کاملا رایگان اعلام شد میتوان به عدالت در زمینه آموزش عالی امیدوار شد.
ناشناس
|
Denmark
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
1
فکر نکنم بشه جلوگیری کرد کسی که اونقدر لابی داره می تونه برای جابه جایی خودش تو کشور قانون تصویب کنه عمرا نماینده مجلس ( تازه در حالت خوشبینانه که نمایندگان خود از این قانون استفاده نکرده باشند) بتونه از تحصیلشون جلوگیری کنه...!
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
از صحبت های آقا محمود اینطور برداشت کردم که همه ما از تخلف و اختلاس و ... بیزاریم ولی اگه سودش به ما هم برسه ایرادی نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
شاید از این دانشگاه می برنشون دانشگاه دیگه سر و صدا را بخوابونند ناز دردونه های بابا دوست دارند پزشک دندانپزشک داروساز بشن ولی حال خوندن بیشتر نداشتند!!!!!!
نظر شما
ادامه