کد خبر: ۵۶۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست هرگونه خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری در آستانه ایام نوروز را با محیط زیست در میان بگذارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «آذر ولی‌زاده» با بیان اینکه گاهی در شلوغی‌های بازار عید شاهد خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز هستیم، اظهار کرد: این گونه‌ها عمدتا پرندگان وحشی و مهاجر و یا انواع خزندگان (سمندر، برخی مارها و...) هستند که بسیاری از آنها از گونه‌های حفاظت شده و یا در معرض خطر به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: بجز خرید و فروش برخی حیوانات که جنبه تزئینی دارد و قانون خاصی برای آنها نیست، خرید و فروش سایر گونه‌های وحشی و حتی حمل و نقل و نگهداری آنها جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

به گفته ولی‌زاده، در ایام نوروز خرید و فروش این حیوانات با پوشش فروش ماهی عید و... صورت می‌گیرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از تشدید نظارت محیط زیست و انجام گشت‌های مستمر یگان حفاظت در این  ایام به منظور مقابله با خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز خبر داد و عنوان کرد: البته ممکن است مبادی فروش غیرمجازی وجود داشته باشد که از دید ما پنهان بماند، برای مثال گاهی این خرید و فروش‌ها در فضای مجازی و به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را با سامانه 1540 محیط زیست در میان بگذارند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
باشه گزارش میدیم
نظر شما
ادامه