کد خبر: ۵۶۰۳۰

سازمان نظارت بر سرویس‌های ایمنی و بازرسی مواد غذایی ایالات متحده، با انجام مطالعه ایی دریافته است که حداقل ۶۰ درصد از مصرف کنندگان گوشت مرغ، پس از شستشوی این محصول در محل ظرفشویی خود قبل از پخت، به آلودگی بیشتر آشپزخانه خود، دامن می زنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، متخصصین بر این باورند که عادت قدیمی اشتباه شستشوی گوشت مرغ در ظرفشویی آشپزخانه های منازل، می‌تواند سبب شیوع و گسترش انواعی از باکتری های بیماری زا در محیط آشپزخانه شود. عادتی که بنابر اعتقاد دانشمندان ، به شرط پخت کامل این محصول ضروری نیست .

بر اساس ارزیابی های صورت پذیرفته، برخی از انواع باکتری ها توانایی آن را دارند تا ۳۶ ساعت در سطوح مختلف، فعال باقی بمانند .

از اینرو، از آنجائیکه بیماری های منتقله از غذا از نظر بهداشت عمومی کشورها تهدیدی جدی محسوب می شود ، محققین این مرکز معتقدند که شستشوی غیر ضروری فوق ، بایستی از عادات روزانه مصرف کنندگان این محصولات حذف گردد .

در نهایت، بایستی این نکته را به خاطر داشت که شستشوی مناسب دست ها پس از لمس گوشت خام، مرغ و تخم مرغ، می تواند خطر آلودگی متقاطع باکتریایی را به شدت کاهش دهد .

لازم به ذکر است که این سازمان  FSIS، وظیفه خطیر بازرسی و همچنین ایجاد روند سالم تولید و توزیع بخداشتی ۱۶۴ میلیون راس دام و بیش از ۱۰ میلیارد قطعه مرغ گوشتی را در ایالات متحده عهده دار است .

 
نظر شما
ادامه