کد خبر: ۵۷۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
مجلس طرحی داشت که می‎خواست ریشه دامپزشکی را بخشکاند که جلوی آن گرفته شد / جمعیت گاو در ایران هشت میلیون رأس است که بیش از ده درصد این آمار تحت پوشش برنامه تست بروسلوز قرار نمی‎گیرند / می‎توانیم دامپزشکانی که امکان جذب آراء مناسبی را دارند برای نامزدی مجلس انتخاب و تشویق کنیم...

حکیم مهر -  دکتر منادی سفیدان، تنها نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون مرتبط با رشته تحصیلی خود حضور ندارد، در اظهاراتی تازه و در گفتگو با ماهنامه نسخه دامپزشکی به طرحی اشاره نموده که بر اساس آن قرار بود ریشه دامپزشکی خشکانده شود!

نماینده تبریز در مجلس گفته است : ساختار سازمان دامپزشکی خیلی مناسب است اما ممکن است سازمان دامپزشکی با توجه به سیاست کوچک‎سازی دولت ، کوچک شود.

دکتر منادی افزوده است : ساختار موجود، پتانسیل خوبی دارد که با تکیه بر آن بتواند کارهای بزرگ زیادی انجام دهد.

وی که نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است درباره موضوع بودجه سازمن دامپزشکی گفته است : در حال حاضر جمعیت گاو در ایران هشت میلیون رأس است که بیش از ده درصد این آمار تحت پوشش برنامه تست بروسلوز قرار نمی‎گیرند و اگر یک دام مبتلا به بروسلوز حذف نشود می‎تواند 50 انسان را آلوده کند که درمان این تعداد انسان هزینه و زحمت زیادی دارد.

دکتر منادی سفیدان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به عدم انسجام دامپزشکان اشاره کرده و گفته است : وضعیت کنونی دامپزشکی در ایران، در مقایسه با کشورهای دیگر چندان مناسب نیست و دلیل این شرایط عدم انسجام دامپزشکان و عدم معرفی کافی رشته دامپزشکی بوده است.

به گفته وی اگر دامپزشکی نباشد، وزارت بهداشت با تمام توان کارشناسی نمی‎تواند از فاجعه وقوع بیماری‎ها به ویژه بیماری‌های نوپدید و بازپدید که هر روز زندگی بشر را با مخاطره جدید مواجه می‌کنند پیشگیری کند.

دکتر منادی افزوده است : در حوزه درمان آلام حیوانات افتخار ما انسان‎ها این است که دوست داریم همه موجودات و مخلوقات خداوند تکریم شوند و برای مقابله با بیماریهای زئونوز که باید همه نگاه جدی‎تری به دامپزشکی داشته باشند و دامپزشکان هم باید ساختار جدید و به‎روزی برای دامپزشکی تدارک ببینند.

وی با استقبال از حضور تعداد بیشتری دامپزشک در مجلس هم گفته است : می‎توانیم دامپزشکانی که امکان جذب آراء مناسبی را دارند برای نامزدی انتخاب و تشویق کنیم تا در دامپزشکی طرحی نو دراندازیم و دامپزشکی را از این وضعیت نابسامان فعلی خارج کنیم.

دکتر منادی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس طرحی برای ارتقاء جایگاه دامپزشکی دارد گفته است : مجلس طرحی داشت که می‎خواست ریشه دامپزشکی را بخشکاند که جلوی آن گرفته شد و در حال حاضر هم طرحی وجود ندارد اما باید طرحی برای ارتقاء جایگاه دامپزشکان تهیه و مصوبات آن در کمیسیون کارآمدتری در مجلس بررسی شود!

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر شهرام موحدی
|
-
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
0
روی سخن من با دکتر منادی است :
جناب آقای دکتر ، حال که فرصتی پیش آمده تا در مجلس حضور داشته باشید ، از آن استفاده کرده و با تلاش و رایزنی در تصویب قوانین در بالا بردن دامپزشکی کشور و افزایش ارزش دامپزشکان حداقل در سطح سایر گرو ههای پزشکی چه از لحاظ مادی و معنوی کوشش کرده و نامی به یادگار در خاطره ها باقی بگذارید . یادتان باشد که زود دیر می شود و فرصتها از دست می رود .
دکتر دامپزشک مجتبی مرتضوی
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
0
......... دامپزشک نیستم چه طور شد موعد انتخابات ........... تماس گرفتیم برای دفاع از حقوق بخش خصوصی در واگذاری کار ها به بخش خصوصی ولی ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
شماها حرف میزنید وبه ماها هیچ اهمیت نمیدهید
نظر شما
ادامه