کد خبر: ۵۸۵۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی طرحی برای مدیریت بازار مرغ و نهاده های دامی به رئیس‌جمهور تقدیم کرده است  تصریح کرد: این طرح موجب یکپارچه سازی تأمین، توزیع و قیمت‌گذاری در این صنعت می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «ساسان والی زاده» سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با دلایل افزایش قیمت مرغ اظهار کرد: واقعیت این است که در خصوص نهاده های دامی به خصوص جو و ذرت مورد نیاز مرغداران مشکلی نداریم ، برای تهیه سویای موردنیاز تولیدکنندگان هم خوشبختانه بعد از رایزنی‌های انجام شده بانک مرکزی ارز فراوانی برای واردات سویا تخصیص یافت که از طریق کارخانجات روغن‌کشی تا 8 هزار تن کنجاله سویا دریافت می شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تأمین و قیمت نهاده‌های رابطه مستقیمی با قیمت تولیدات مرغداران ما دارد که در حال حاضر نگرانی ما بسیار کاهش‌یافته و منابع عظیمی از نهاده‌ها تأمین شده است.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی طرحی برای مدیریت بازار مرغ و نهاده های دامی به رئیس‌جمهور تقدیم کرده است  تصریح کرد: این طرح موجب یکپارچه سازی تأمین، توزیع و قیمت‌گذاری در این صنعت می‌شود و پیشنهاداتی برای تأمین ارزی ، تسهیلات بانکی برای خوراک دام و طیور با کمک بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.

والی‌زاده با بیان اینکه بسته‌ای برای حمایت از مرغداران آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده است اظهار داشت: در روزهای اخیر حجم عظیمی مرغ به قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار توزیع شده است که این امر می تواند به تعدیل قیمت مرغ و فروش آن به قیمت منطقی کمک کند.

وی با بیان اینکه قیمت واقعی مرغ  آن است که تولید کننده از تولید خود سود  و مصرف‌کننده نیز توان خرید آن را داشته باشد، گفت: در برخی از قیمت گذاری‌ها یک طرف معادله نادیده گرفته شده است و باید به یک معدل قیمتی برسیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: صادرات تخم مرغ نیز برای به تعدیل رسیدن قیمت این محصول در بازار ممنوع شده است.

وی افزود: جهش قیمتی علاوه بر افزایش قیمت نهاده ها و عوامل تولید، موضوعی هیجانی و روانی بود و برخی از سودجویان در این بازار، میدان‌داری کردند و اما اکنون  قیمت تخم‌مرغ پایین آمده و در حال تعدیل شدن است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
1
این طرح های پوج 40 سال است که توسط وزارت کشاورزی، جهاد سازندگی و جهادکشاورزی با اختصاص میلیاردها دلار
یارانه به رانت خواران دلال ارائه می شود که تنها به ورشکستگی تولیدکنندگان دامی و کشاورزان ذرت و سویا منجر شده است.

تنها راه آزاد گذاشتن واردات نهاده های دامی به دلار آزاد، قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت و کارت الکترونیک پروتئین یارانه ای به مردم است.
نظر شما
ادامه