کد خبر: ۵۸۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: «دکتر میرجلال سیدرسولی» در کانال تلگرام خود نوشت:

با سلام

چندی پیش در فضای مجازی  ویدئویی پخش شد (و متاسفانه هنوز هم در حال چرخش در فضای مجازی‌ست) که در آن فردی از آلوده بودن مرغها به آنتی‌بیوتیک سخن میگفت و با ادبیاتی موجه و ظاهرا علمی! مدعی بود که با پاک کردن قطعه‌ کوچکی چربی در داخل ران، مشکل بقایای آنتی‌بیوتیکی لاشه حل می‌شود!

چنین مغلطه‌ها و شایعاتی که متاسفانه به لطف شبکه‌های اجتماعی نیز در کمترین زمان منتشر می‌شود، موجب تشویش اذهان عمومی شده و توهین به شعور مخاطب می‌باشد.

امید که آگاه شویم و آگاهی ببخشیم، ان‌شاءالله...

مجددا یادآور می‌شود که در هنگام خرید مرغ، موارد ذیل را مد نظر قرار دهید و با خیال راحت مصرف نمایید:

 - از سالم بودن بسته‌بندی مطمئن باشیم و تاریخ آنرا کنترل نماییم و از خرید مرغهایی که بسته‌بندی و تاریخ تولید آنها مخدوش شده، خودداری نماییم.

 - حتی‌الامکان مرغهای کوچک دو کیلویی خریداری نماییم چرا که با بزرگتر شدن اندازه مرغ، نسبت چربی آن به لاشه افزایش پیدا می‌کند و پِرت (هدر رفت) آن بیشتر می‌شود.

- قطعه‌‌بندی مرغ صرفا در واحد قطعه‌بندی دارای مجوز از اداره دامپزشکی، مجاز بوده و این قطعات همانند مرغ کامل بسته‌بندی شده و به آنها تاریخ مصرف زده می‌شود و فروش مرغ قطعه‌بندی (به شکل ران و سینه) بصورت فله‌ای و بدون بسته‌بندی ممنوع است چرا که برخی فروشندگان متخلف مرغهای تاریخ مصرف گذشته را از بسته‌بندی خارج و پس از قطعه‌قطعه کردن بصورت فله‌ای می‌فروشند. قطعه‌قطعه کردن مرغ توسط فروشنده صرفا پس از خارج کردن از بسته‌بندی تاریخ‌دار و در حضور مشتری مجاز است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
0
0
پس اون که نشون میداد تو ران مرغ چی بود
نظر شما
ادامه