کد خبر: ۵۹۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی استان تهران گفت: با سفارش به موقع واکسن و واکسیناسیون دام‌ها با مشکل حادی در خصوص تب سه روزه دامی در استان تهران مواجه نیستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید علی بابایی» رئیس سازمان دامپزشکی استان تهران درباره آخرین وضعیت تب سه روزه دامی اظهار کرد: طی یک ماه پیش با بیماری تب دامی در دامداری‌های سطح استان بویژه شهر ورامین مواجه بودیم که خوشبختانه با اقدامات حمایتی نظیر سفارش به موقع واکسن از دامپزشکی و واکسیناسیون دام‌ها با مشکل حادی در استان مواجه نشدیم.

وی با بیان اینکه بیماری تب دامی در واحد‌های درگیر بیماری کنترل شده است، افزود: واحد‌هایی هم که خواستار واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی بودند که این امر صورت گرفت و خوشبختانه تلفات چندانی نداشتیم.

بابایی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و محدود شدن فعالیت پشه ها، بیماری تب دامی در استان مهار شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی تهران واکسیناسیون به موقع را عامل اصلی کنترل بیماری دانست و گفت: بنابر آمار تنها ۲ تا ۳ مورد در سطح استان تلفات دام داشتیم.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود رصد و پایش بیماری از طریق سیستم‌های مانیتورینگ و اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری به دامداران توصیه می‌شود که مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
0
متاسفاته در استان ................ اجازه گزارش بیماری رو ندارید
نظر شما
ادامه