کد خبر: ۵۹۹۵۹

رئیس محیط زیست لار با تکذیب خبر تلف شدن ۳۰۰ راس از یک گونه جانوری نادر در این شهرستان، گفت: امسال بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک به حیات وحش مناطق تحت مدیریت این شهرستان سرایت نکرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، ایسنا، «انصاری» با اشاره به انتشار خبری مبنی بر تلف شدن ۳۰۰ راس از گونه نادر جانوری موجود در لارستان در یک رسانه محلی این شهرستان، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها با انتخاب تیترهای جنجالی که حتی با متن خبر نیز تطابق چندانی ندارد، سعی در جلب مخاطب دارند و به شایعه پراکنی در فضای مجازی دامن می‌زنند

انصاری گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه‌ی انجام شده، طاعون نشخوارکنندگان کوچک در لارستان مشاهده نشده و با تلاش و سختکوشی نیروهای اجرایی این محیط زیست شهرستان از سرایت این بیماری به حیات وحش ارزشمند این منطقه جلوگیری شده است.

انصاری همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه بحران در شهرستان لار بلافاصله پس از شیوع این بیماری در بوانات و برگزاری جلسات مرتبط با حضور فرمانداری و ادارات مسئول در این زمینه، خاطرنشان کرد: کل دام‌های اطراف مناطق تحت مدیریت محیط زیست لارستان در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند.

او ادامه داد: علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها اقدامات لازم برای ضدعفونی آبشخورها خصوصا آبشخورهای مشترک دام‌های اهلی و وحشی و نظارت و پایش مستمر برای جلوگیری از ورود دام به مناطق تحت حفاظت، خوشبختانه هیچ موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام‌های لارستان، دیده نشده است.

رئیس حفاظت محیط زیست لارستان همچنین گفت: سال گذشته تعدادی از گونه‌های حیات وحش لارستان به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان از بین رفت، اما این مربوط به گونه‌های متنوع جانوری نبوده و ارتباط با امسال هم ندارد.

 
نظر شما
ادامه