کد خبر: ۶۰۱۷۲

به مناسبت هفته دامپزشکی نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در شهر ساوه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ظهر امروز  به مناسبت هفته دامپزشکی نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در شهر ساوه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل دامپزشکی استان در آیین افتتاح این بیمارستان گفت: بیمارستان دامپزشکی وتسا ساوه که به عنوان اولین بیمارستان دامپزشکی استان افتتاح شده از قسمت‌های مختلفی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، محل بستری و معاینه دام، داروخانه و ... تشکیل شده و به انواع دام بزرگ و کوچک و طیور خدمات رسانی می‌کند.

محسن شانقی افزود: افتتاح و راه اندازی این مرکز خدمات گسترده‌ای را برای دامداران و تولیدکنندگان در شهرستان و همچنین سایر نقاط استان خواهد داشت و منشا خوبی برای خدمات رسانه در این حوزه است

وی عمده فعالیت شهرستان ساوه در این حوزه را پروار بندی دام، مرغداری‌ها و شیلات عنوان کرد و گفت: شهرستان ساوه بعنوان دومین شهر از نظر جمعیت دامی است و پتانسیل خوبی در زمینه دام پرروی دارد لذا افتتاح این مرکز علاوه بر ارائه بروزترین خدمات به تولیدکنندگان و دامداران،  با ایجاد محیطی مناسب در راستای تکریم ارباب رجوع قدم برداشته است

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: کادر درمان و دامپزشکان مستقر در این مرکز در بحث پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام خصوصا بیماری‌های مشترک انسان و حیوان می‌توانند خدمات قابل قبولی را به مراجعه کنندگان ارائه کنند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در حاشیه افتتاح این مرکز وجود بیمارستان دامپزشکی را از نیازهای ضروری ساوه دانست و گفت: دامداران و تولیدکنندگان این عرصه با مشکلات عمده‌ای در این زمینه مواجه بودند و بعضا برای درمان دام ها و طیور خود به استان‌های همجوار و پایتخت مراجعه می‌کردند

«علی میرزایی» با تاکید بر اینکه حمایت از بخش خصوصی موجب سرمایه گذاری برای ایجاد چنین مراکز مورد نیاز در سطح شهرستان خواهد شد افزود: سرمایه گذاران این بخش نیازمند حمایت و ارائه تسهیلات مناسب هستند تا بتوانند خدمات خود را در سطح منطقه گسترش دهند.

وی افتتاح این مرکز را گام خوبی برای جلوگیری از انتقال دام و طیور جهت درمان به استان‌های اطراف و کاهش هزینه‌های تمام شده دانست و گفت: تهیه اقلام پزشکی و دارویی مورد نیاز این مرکز با فراهم کردن تسهیلات مناسب کمک شایانی به دامداران و تولیدکنندگان در مواقع بحرانی می‌کند.

گفتنی است این مرکز با صرف هزینه‌ای بالغ بر 34 میلیون ریال از طریق بخش خصوصی زمینه اشتغال 11 نفر را فراهم کرده است. 

 

نظر شما
ادامه