کد خبر: ۶۰۳۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با توجه به روز دامپزشکی و اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی گفت: کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان البرز با تخصیص وام ۷ میلیارد تومانی مجهز به خط دوم تولید می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان،  «دکتر غلامرضا توکلی» افزود: از جمله برنامه های اداره کل دامپزشکی البرز در بخش خصوصی و دولتی، کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی است، که در غیر این صورت با اُفت وزن و  شیر و بیماری ها دیگر از قبیل تب برفکی که باعث تلفات می شود روبه رو می شویم.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک میان انسان و دام که شامل آنفولانزا، سل و هاری است ادامه داد: سلامت مواد غذایی که ریشه دامی دارد در ارتباط با تولید و نظارت بر عرضه به عهده دامپزشکان است.

توکلی در خصوص تغییر و جهش در یک فرآیند بیان کرد: هر کاری یک متولی دارد، به عنوان مثال در بحث عرضه مرغ، استان البرز ۶ کشتارگاه و رده B دارد، ردهبه معنی اندرونه مرغ که منشأ بیماری است و به صورت دستی است و به صورت کامل در آورده نمی شود و در ردهبه صورت مکانیکی عملیات لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به مصوبه تأمین وام ۷میلیارد تومانی به منظور تجهیز خط دوم کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان البرز بیان کردبا این اقدام مرغ ها به صورت تمیز و پاک شده به شهروندان ارائه میشود.

وی خاطرنشان کردتخم مرغ را با بسته بندی و حتما در یخچال نگهداری شده، خریداری کنید؛ چنانچه تخم مرغ در معرض آفتاب باشد، باعث آسیب می شود و اگر بسته بندی باشد با نظارت ماموران دامی بوده است، هیچ وقت تخم مرغ را با آب شسته نشود ک فقط با دستمال پاکسازی شود

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی بهتر و مناسب تر از کشتارگاه دستی است توضیح داد: کشتارگاه های صنعتی همراه با ناظران شرعی هست که از منظر بهداشتی و شرعی مناسب تر هستند.

وی اظهار کرد: کشتار حتما در کشتارگاه باشد زیرا کشتار حداقل  باید ۲۴ ساعت نگهداری شود تا باعث جلوگیری از بیماری، معایب و حذف انگل گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان تصریح کرد: توصیه نمی شود که دام را به صورت دستی ذبح شود، اگر هم از روی ناچاری این عمل صورت گرفت نباید داخل چشم و صورت فرد، خونی از دام به فرد برخورد کند و حتما جگر و دل قوه به مدت ۴۸ ساعت داخل یخچال نگهداری شود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
1
اینکه فرمودند دام به صورت دستی ذبح شود منظورشان چیست مگر ذبح در کشتارگاه های مدرن و صنعتی با دستگاه انجام می شود ؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
2
ماموران دامی چه صیغه ایه؟
منظورتان کارشناسان دامپزشکی است حتما؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
وقتی که مدیر کل بگه مامور دامی دیگه چه انتظاری از بقیه هست
نظر شما
ادامه