کد خبر: ۶۰۳۲

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: طی سال 89 یک میلیون جلد پوست حیوانات با نظارت سازمان دامپزشکی هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

ذبیح‌الله غریب با اشاره به فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه بخش اعظمی از فعالیت‌های این اداره کل در امور نظارتی است، اظهار داشت: هرمزگان به دلیل موقعیت ویژه از نظر دامپزشکی نیز همانند سایر بخش‌ها دارای اهمیت است. وی افزود: امروزه توجه به بخش دامپزشکی و صنایع تولید مواد پروتئینی سبب شده فعالان این بخش به استقرار سرمایه‌گذاری‌های نو توجه‌ای ویژه داشته باشند که در این راستا طی سال گذشته شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی در استان بوده‌ایم.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه توجه به صنعت پرورش شتر مرغ به دلیل درآمدزا بودن این صنعت و مستعد بودن اقلیم استان می‌تواند به عنوان یک مبحث جدی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در این راستا تسهیلات مناسبی از سوی بخش‌های مربوطه واگذار می‌شود و باید به بازاریابی این محصول نیز در بخش کلان توجه شود تا به درآمدزایی بهینه برسد.
وی در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته صادرات آلایش‌های خوراکی از هرمزگان که عمدتا به چین بوده و برابر با یک هزار و 800 تن است، اضافه کرد: همچنین صادرات مواد غیرخوراکی سایر استان‌ها که تحت نظارت سازمان دامپزشکی هرمزگان انجام شده است به 9 هزار تن می‌رسد.
غریب با اشاره به پویایی صنعت پرورش میگو در هرمزگان بیان داشت: 50 مزرعه پرورش میگو در حال حاضر از لاروهای تولیدی سازمان دامپزشکی استفاده می‌کنند.
وی همچنین با بیان اینکه هرمزگان در مبحث صادرات و واردات کالا به عنوان گلوگاه مطرح است، به مبحث توسعه و ایجاد آزمایشگاه‌ها در باب بررسی و نظارت بر محصولات پروتئینی و گوشتی اشاره کرد و افزود: در سال 89 توسط اکیپ‌های دامپزشکی استان بیش از 500 هزار تست و کنترل کیفی انجام گرفته است.
این مسئول ادامه داد: تعداد لاشه‌های کشتار شده مورد نظارت در استان طی مدت زمان مذکور به 46 هزار قطعه در بخش دام سنگین رسیده است.
وی عنوان داشت: همچنین سازمان در بخش نظارت بر لاشه‌های طیور نیز به 6 میلیون و 800 هزار قطعه نظارت کرده است.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: طی سال 89 یک میلیون جلد پوست حیوانات با نظارت سازمان دامپزشکی هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.
غریب در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ‌طی سه ماهه نخست سال‌ جاری موارد کار سازمان در کنترل تب برفکی کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه انجام طرح‌های واکسیناسیون در جمعیت دامی استان با چهار نوع واکسن روند اجرایی خوبی دارد، افزود: در حال حاضر جوامع دامی استان عاری از بیماری "لکه سفید " است.
غریب همچنین با اشاره به آغاز فعالیت نخستین سایت پرورش کرکودیل در جزیره هنگام با بیان اینکه دومین محموله کروکودیل این سایت به زودی از تایلند وارد جزیره هنگام می‌شود، خاطرنشان کرد: پرورش کرکودیل علاوه بر درآمدزا بودن در فروش فرآورده‌ها و آلایش‌ها در زمینه جذب گردشگران و توریسم نیز تاثیرگذار است.

 

 

نظر شما
ادامه