کد خبر: ۶۰۹۹۳

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: حال یوزپلنگ های منتقل شده به توران خوب است و در شرایط مساعدی زیست می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر شهاب الدین منتظمی» مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت یوزهای منتقل شده به توران اظهار کرد: سلامتی دلبر و کوشکی فوق العاده است و ایران نیز در بهترین سن باروری است.

او با اشاره به آخرین وضعیت توله شیر کشف شده در استان کردستان، گفت: توله شیر کشف شده در استان کردستان که به تهران منتقل شده بود، همچنان برای ادامه روند درمان در بیمارستان دامپزشکی تحت نظارت است، این حیوان متاسفانه به دلیل تغذیه نامناسب منجر به نرمی استخوان شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اکثر دستگاه های نظارتی با  قاچاق حیوانات مبارزه می کنند، تصریح کرد: متاسفانه کشورمان ایران در مسیر قاچاق قرار گرفته است و لازم است این موضوعات اطلاع رسانی شود و به افراد گفته شود تا به دنبال نگهداری حیوانات خاصی چون شیر، میمون و پلنگ در منزل نباشند.

منتظمی درباره نظارت بر باغ وحش های کشور به ویژه باغ وحش ارم گفت: مهلتی چند ماه به باغ وحش هایی که نیاز به اجرای دستورالعمل هایی داشتند داده شده بود، اما به دلیل اینکه باغ وحش ها اکنون تعطیل هستند و منبع درآمدی ندارند برای اجرای پروتکل ها به آن ها مهلت داده شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: تعطیلی باغ وحش‌ها راه حل مناسبی برای مقابله با باغ وحش‌های غیر استاندارد نیست و در صورت عدم رعایت باغ وحش‌ها به قوانین، با رعایت ملاحظات زیست محیطی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه