کد خبر: ۶۱۲۷۴

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: سمن‌های فعال در حوزه حقوق حیوانات می‌توانند نقشی مهم در ساماندهی حضور سگ‌های سرگران داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «داریوش پوربهی» رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سگ‌های سرگردان در شهر بوشهر سلامت، امنیت و بهداشت شهروندان را به خطر انداخته و پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی شهر منظره ناپسندی ایجاد کرده‌است.

او در این ارتباط برای هماهنگی جمع‌آوری این سگ‌ها نشستی با حضور مدیران شهرداری، محیط زیست، مرکز بهداشت، دامپزشکی، پایگاه‌های هوایی و دریایی، اداره بندر و بخشداری در فرمانداری بوشهر برگزار تصمیم‌هایی در این زمینه گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: در این نشست مقرر شد از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های دوست‌دار حیوانات و محیط زیست کمک گرفته شود و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط بازدیدی از کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرداری بندر بوشهر داشته باشند.

پوربهی با تاکید بر رفع مسائل و مشکلات این کمپ عنوان کرد: همچنین مقرر شد اداره کل دامپزشکی در زمینه عقیم سازی و پلاک‌گذاری این سگ‌ها اعتباری اختصاص دهد و سازمان محیط زیست نیز در این زمینه همکاری داشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی سگ حومه وارد بخش مرکزی بوشهر می‌شوند، مقرر شد با همکاری شهرداری نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام شود.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: همچنین بخشداری نیز مقرر شد با توجه به اجرای این طرح با دهیاران روستا‌های شهرستان هماهنگی انجام دهد که این طرح در روستا‌ها نیز اجرایی شود.

پوربهی دغدغه‌های حامیان حقوق حیوانات را ارزشمند برشمرد و گفت: سمن‌های فعال در این حوزه می‌توانند نقشی مهم در ساماندهی حضور سگ‌های سرگران داشته باشند که در این زمینه امیدواریم همکاری همه دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی و جمع آوری این حیوانات اقدام شود.

 

نظر شما
ادامه