کد خبر: ۶۱۵۲۶

 

شهردار چهاربرج میاندوآب‌ با اشاره به انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کشتار سگ‌ها با اسلحه شکاری، گفت: طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در این شهر به‌صورت زنده‌گیری در حال اجرا بوده و اخبار منتشره در فضای مجازی درباره اتلاف آنها صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «رضا مقدم» روز چهارشنبه اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنونی ۳۰ قلاده سگ بلاصاحب زنده‌گیری شده و طبق قرارداد با سرمایه‌گذاری در یکی از شهرهای همجوار برای نگهداری به آنجا انتقال و تحویل داده می‌شوند.

وی افزود: اخیرا در یکی از منازل حاشیه‌ای این شهر که یک قلاده سگ اهلی به علت سن بالا تلف شده است، برخی از افراد با هویت معلوم تصویر آن را با عنوان اینکه شهرداری به اتلاف آنها اقدام کرده، منتشر کرده‌اند.

شهردار چهاربرج با بیان اینکه این شهرداری از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: برای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در سطح شهر مستندات لازم وجود دارد و به هیچ وجه به اتلاف سگ‌های بلاصاحب اقدام نشده است.

مقدم، افزود: در جلسه‌ کارگروه کنترل سگ‌های ولگرد که با حضور دستگاه‌های مرتبط و سه شهرداری میاندوآب‌، چهاربرج و باروق برگزار شد، مقرر شده است با همکاری شهرداری‌های سه‌گانه، مکانی توسط شهرداری میاندوآب‌ برای این مهم آماده شود.

اخیرا در شبکه‌های مجازی شهرستان میاندوآب خبرهایی مبنی بر اتلاف سگ‌های بلاصاحب با گلوله و محبوس کردن آنها در یک انبار منتشر شده است که از مسوولان این شهرستان خواسته شده تا به این امر رسیدگی و پناهگاهی برای نگهداری اینگونه سگ‌ها در نظر گرفته شود.

شهر چهاربرج با ۱۲ هزار نفر جمعیت مرکز بخش مرحمت‌آباد است و از سال ۱۳۷۵ شهرداری در این شهر تأسیس شده است.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

 

نظر شما
ادامه