کد خبر: ۶۱۶۶۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
صبح امروز آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با حضور معاونان این سازمان بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد ...

حکیم مهر: با حکم رییس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی منصوب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» صبح امروز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی که با حضور معاونان این سازمان بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد؛ با صدور حکمی «دکتر جواد اعلمی» را به عنوان مدیر کل جدید این اداره منصوب کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی  با بیان اینکه سلامت فرآورده های خام دامی در کشور مرهون زحمات همکاران این سازمان در اقصی نقاط کشور است اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور یکی از سازمان‌های مستقل زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی بهداشت دام هست که دارای دو رسالت سازمانی مشخص می باشد.

وی نخستین رسالت سازمان دامپزشکی کشور را ریشه‌کنی بیماری های دامی با منشا داخلی و بین‌المللی دانست و افزود: سال ۹۶ را فراموش نکنیم که به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به وارد کننده تخم مرغ تبدیل شدیم، اما بر اساس همین رسالت ملی و بین المللی، سازمان دامپزشکی کشور توانست این بیماری را مهار کند و امسال موضوع به نحوی مدیریت شد که شرایط به وضعیت مطلوب بازگشت و در حال حاضر جزء تولیدکنندگان بزرگ مرغ و تخم مرغ در دنیا هستیم و در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار واحد مرغداری فعال هستند و بهداشت آنها توسط سازمان دامپزشکی کشور تامین شده است

دکتر ماکنعلی گفت: رسالت دوم ما تضمین سلامت مواد غذایی با منشا دامی است که سلامت تمام فرآورده های خام دامی با تلاش همکاران من در اقصی نقاط کشور تامین می شود.

وی افزود: با تلاشهای انجام شده برای نخستین بار طی سالیان متمادی، تب مالت به کمترین حد رسیده که این جزو افتخارات وزارت جهادکشاورزی است.

وی در خصوص انتخاب مدیرکل دامپزشکی استان نیز افزود: امروز دکتر جواد اعلمی را به عنوان مدیر کل دامپزشکی استان منصوب می‌کنیم که تمامی سطوح کارشناسی و مدیریتی را طی کرده است و شایستگی لازم را برای این پست دارد.

ماکنعلی در بخشی از حکم صادر شده برای «جواد اعلمی» که در این مراسم قرائت شد، نوشته است: «اهمیت تنوع و گستره فعالیت‌هاي حساس و حاکمیتی دامپزشکی ایجاب می‌نماید که با بهره‌گیري از همه ظرفیت‌ها، امکانات و نیروهاي متخصص و متعهد در ارتقاء بهداشت دام و فرآورده‌هاي دامی در توسعه صنعت دام، طیور، زنبورعسل و آبزیان استان و بهداشت عمومی گام هاي موثري بردارید.»

بنابراین گزارش، ریاست سازمان دامپزشکی کشور در عین حال از زحمات «دکتر احمد شریعتی» که از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تاکنون به مدت بیش از 3 سال مسئولیت مدیرکلی دامپزشکی استان خراسان رضوی را بر عهده داشت و روز گذشته نیز به سمت «مجری پروژه بین‌المللی بهداشت اسب» منصوب شد، تقدیر و تشکر کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص انتصاب دکتر شریعتی به عنوان مجری پروژه بین المللی بهداشت اسب نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران هنوز امکان اعزام اسبها را به سایر کشورها ندارد و لذا با اجرای صحیح پروژه بهداشت اسب که جزو پروژه های مهم سازمان است تصمیم بر این شد تا دکتر شریعتی را به عنوان مجری این پروژه بین المللی منصوب کنیم و نتایج این انتصاب به زودی مشخص می‌شود و لازم به یادآوری است که این پروژه در قالب پروژه مشترک ایران و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است مدیرکل جدید دامپزشکی خراسان رضوی در سال ۱۳۸۹ به مدت 7 ماه مسئولیت سرپرستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی را نیز به عهده داشته که پس از آن مسئولیت‌های معاونت سلامت و معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی را عهده‌دار بود.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
2
8
خداوکیلی این حرفا رو نزنین که تب مالت تحت کنترله،تحقیق کنید اینگونه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
خداییش اینارو از کجا در میارن...
آخه ...... معلومه پشت میز باشی بروسلوز نمیگیری... ١۵ساله توی این حرفه ام، ندیدم سازمان یه آزمایش کلی از کارکنان و کارمندان بخش دامی لااقل بگیره تا اعلام کنه چند درصد بروسلوز دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
هشدار وزارت بهداشت در مورد شیوع تب مالت در ایران

محمدمهدی گویا، رئيس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران، روز پنجشنبه (۵ دی/ ۲۶ دسامبر) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا تأیید کرد که در دو سال گذشته تعداد بیماران مبتلا به تب مالت (بروسلوز brucellosis) افزایش یافته است.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
2
تبریک به مرد با اخلاق . متخصص و متواضع اداره کل دامپزشکی استان جناب آقای دکتر اعلمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
2
1
اقای دکتر تب مالت بیداد میکنه ظاهرا امار ها را دقیق بررسی نمیکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
1
یه همکاری در بخش دولتی داشتم میرفت مرکز بهداشت منطقه شون با رییس شبکه صحبت می‌کرد که تو رو خدا تعداد تب مالتی اعلام نکن بعد از یه مدت هم آمار تب مالت توی اون شهرستان پایین اومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
3
در مطالعه ای که بر روی دهها هزار نمونه سرمی از سراسر کشور که در سال های اخیر انجام گرفت و خود دکتر ماکنعلی مسوول مطالعه بوده مشخص گردید که بیش از ۵۰ درصد گله های گوسفند و بز کشور الوده به بروسلوز بوده و در حال حاضر بدلیل کاهش عملیات واکسیناسیون و کاهش اعتبارات تخصیص یافته ، قطعا الودگی بیشتر شده و بهترین گواه آن افزایش رخداد های انسانی بیماری می باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
1
1
تبریک به دکتر اعلمی بزرگوار ان شا الله دوباره عزت برگردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
ان شا الله دکتر اعلمی عزیز تا مدت ها سکان دار باشند
نظر شما
ادامه