کد خبر: ۶۱۷۸

حکیم مهر -  دبیر انجمن هلشتاین ایران از برگزاری سومین همایش ملی این انجمن در روزهای 29 و 30 شهریور ماه سال جاری در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج خبر داد.

دکتر آرمین توحیدی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهشی، علمی و صنعتی در جنبه‎های مختلف پرورش گاو، فراهم آوردن امکان هماندیشی بیشتر محققین، انجام پژوهشهای مبتنی بر تقاضا و جلوگیری از موازی کاری و ترویج نتایج بدست آمده در بخش های اجرایی و تولیدی عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: مدیریت و پرورش، تغذیه، فیزیولوژی، ژنتیک و اصلاح نژاد ، بهداشت و بیماریها و فناوری‌های نوین از جمله محورهای این همایش است.

توحیدی افزود : بحث ویژهای در خصوص "تأثیر هدفمند سازی یارانه‌ها بر توان تولید پرورش گاو" ، یک سخنرانی با عنوان "نقش و جایگاه صنعت پرورش گاو در جهاد اقتصادی" ، برگزاری نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی مرتبط و برگزاری یک یا دو کارگاه آموزشی از جمله برنامههای این همایش خواهد بود.

دبیر انجمن هلشتاین ایران با اشاره به اهمیت شناخت دامپروران و دامپزشکان از نژاد گاو هلشتاین در کشور هم گفت: هرچند گاوهای بومی جایگاه خاص خودشان را دارند اما چون نژاد  اصیل و صنعتی غالب در دامپروری کشور، نژاد هلشتاین است از این رو شناخت این نژاد از اهمیت خاصی برخوردار است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه 15 تیرماه سالجاری پایان مهلت ارسال مقاله است از علاقمندان به شرکت در این همایش خواست در اسرع وقت مقاله خود را به نشانی 3rdhais.submission@asri.ir  ارسال نمایند.

به گفته توحیدی حامی اصلی این همایش که توسط انجمن هلشتاین ایران و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار خواهد شد، معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی است و تعدادی از دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و اجرایی و تولیدکنندگان در برپایی آن مشارکت می‎کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش به نشانی www.iranholstein.net مراجعه نمایید.

 

 

نظر شما
ادامه