کد خبر: ۶۲۳۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بناب، مازندران، تربت حیدریه، بشرویه و اراک + تسلیت به یک همکار

 

تسلیت به سرکار خانم دکتر حاج حیدری

 

پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی نوشت : با کمال تأسف باخبر شدیم همکار گرامیمان سرکار خانم حاج‌حیدری در غم از دست دادن برادر خود سوگوار است، این مصیبت را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نماییم و  از خداوند متعال برای متوفی طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

 

حکیم مهر نیز به نوبه خود این مصیبت را به همکار محترمه در سازمان دامپزشکی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نماید.

 

-------------------------------

 

دامپزشکی یکی از بخش های مهم زیر بنایی سلامت جامعه است


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در بازدید از صنایع وابسته دامپزشکی در شهرستان بناب گفت: دامپزشکی یکی از مهمترین بخشهای زیربنائی در سلامت جامعه است.
مهندس ضیاءاله اعزازی در بازدید از صنایع وابسته دامپزشکی شهرستان ضمن تقدیر از فعالیتهای شبانه روزی و موثر دامپزشکی در این شهرستان، دامپزشکی را یکی از مهمترین بخش های زیر بنایی کشور در سلامت جامعه برشمرد.
وی با اشاره به نقش دامپزشکی در ارتقا سلامت و بهداشت عمومی جامعه اظهار داشت: فعالیتهای دامپزشکی موجب کاهش هزینه های درمان می گردد.
اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از اهداف سازمان دامپزشکی کشور عنوان نمودند: تقویت و ارتقاء دامپزشکی باعث ارتقا سلامت و رونق تولید در جامعه خواهد گردید.
در ادامه بازدید دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از حمایتهای مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان نمودند که دامپزشکی استان با تمام توان در راستای حفظ و حراست از سرمایه های دامی جامعه و ارتقا بهداشت عمومی تلاش می نماید.
وی افزود: در سال گذشته که مقام معظم رهبری آن را به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری نموده بودند با تلاشهای همکاران پرتلاش دامپزشکی استان توانستیم در تمامی بخشهای اداره کل بیش از 33 درصد رشد داشته باشیم و در سال جهاد اقتصادی با برنامه ریزی دقیق و همتی مضاعف در سلامت تولیدات دامی خواهیم کوشید و از سرمایه گذاران دعوت می نمائیم که در این بخش با اطمینان خاطر سرمایه گذاری نمایند چرا که دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با توان تخصصی خود می تواند سلامت سرمایه های این عزیزان را تضمین نماید.

 

--------------------------------

 

امضاء تفاهم نامه ساماندهی واحد های پرورش آبزیان در مازندران بین اداره کل دامپزشکی و شیلات استان


به منظور ساماندهی واحدهای پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی فاقد مجوز بهداشتی در استان مازندران تفاهم نامه ی بین ادارات کل دامپزشکی و شیلات استان مازندران به امضاء رسید. 
در این تفاهم نامه که پس از بازدید و سرکشی از چند مزرعه پرورش آبزیان در شهرستانهای آمل ، بابل و جویبار انجام پذیرفت مقرر گردید پس از بازدید کارشناسی توسط کارشناسان دامپزشکی و شیلات استان از واحدهای فاقد پروانه و بررسی دقیق واحدهای مورد نظر راهکارهای مناسب جهت هدایت مدیران مزرعه برای اخذ پروانه ارائه گردد . 

دکتر بهروز طاهرنژاد مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران در این باره افزود : پس از کارشناسی و بازدید از این مزرعه ها ، واحدهایی که قابلیت بهسازی داشته و نسبت به رفع نواقص بهداشتی موجود از لحاظ ساختاری اقدام نمایند ساماندهی میگردند و واحدهایی که قابلیت اصلاح ساختاری از نظر اصول GMP را ندارند تعطیل خواهند شد . 

---------------------------------

 

واکسیناسیون 44 هزار راْس دام علیه بیماری بروسلوز در تربت حیدریه


 در سه ماهه نخست سالجاری تعداد 44 هزار راْس دام علیه بیماری بروسلوز توسط شبکه دامپزشکی تربت حیدریه در این شهرستان واکسینه شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه ضمن اعلام این خبر گفت: بیماری تب مالت یکی از بیماریهای مشترک انسان و دام بوده که هر ساله تعداد زیادی از جمعیت انسانی را درگیر میکند که با واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی میتوان این روند را کاهش داد.
دکتر سلیمانی افزود: ما در جهت اهداف بهداشتی خود  از دامداران محترم شهرستان درخواست میکنیم که با اکیپهای اعزامی دامپزشکی همکاری نموده تا با انجام واکسیناسیون به موقع شاهد کاهش آمار بیماری در جمعیت دامی و انسانی شهرستان باشیم.

 

-----------------------------------

 

مایه کوبی 90 درصد دام سنگین شهرستان بشرویه علیه بیماری تب برفکی


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه از پایان بیست و چهارمین طرح مایه کوبی دام ها  علیه بیماری تب برفکی  در این شهرستان خبر داد.

دکتر علی گوهری با اشاره به واکسیناسیون تعداد4  هزار و 702 راس گاو و گوساله افزود: این طرح با توان سه اکیپ عملیاتی در بخش دولتی طی مدت 22 روز کاری در 140 واحد اپیدمیولوژیک دارای دام سنگین پایان یافت. وی برای کنترل بیماری تب برفکی از دامداران شهرستان خواست از ورود دام با پیشینه نامشخص به واحد دامداری خود خودداری نمایند.

------------------------------------

 

اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن گوشت گاو و گوسفند استحصالی از کشتارگاه دام اراک


در راستای اجرای طرح نشانه‌گذاری تکمیلی روی لاشه‌های تازه کشتاری دام به منظور ارتقای بهداشت عمومی و تضمین سلامت مصر‌ف‌کنندگان از طریق عرضه فرآورده‌های خام دامی، این شبکه با همکاری شهرداری اقدام به نشانه‌گذاری تکمیلی و نصب برچسب‌های مخصوص(TAG) روی لاشه‌های دام استحصالی در کشتارگاه‌ دام اراک کرده است.

سیروس سلمان‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح نشانه‌گذاری تکمیلی روی لاشه‌های تازه کشتاری دام به منظور ارتقای بهداشت عمومی و تضمین سلامت مصر‌ف‌کنندگان از طریق عرضه فرآورده‌های خام دامی، این شبکه با همکاری شهرداری اقدام به نشانه‌گذاری تکمیلی و نصب برچسب‌های مخصوص(TAG) روی لاشه‌های دام استحصالی در کشتارگاه‌ دام اراک کرده است.
وی تصریح کرد: تاکنون وضعیت کمی و کیفی گوشت قرمز از طریق مهری که روی لاشه‌ها زده می‌شد، قابل ردیابی بود اما از امروز طرح شناسنامه‌دار شدن گوشت استحصالی از کشتارگاه دام اراک از طریق برچسب‌گذاری آغاز شد.
به گفته وی برچسب‌ها، شناسنامه‌ای است که اطلاعات کلی را در زمینه لاشه‌ها از قبیل نام کشتارگاه‌، تاریخ کشتار، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری و نوع دام در اختیار مصرف کننده قرار می‌‌‌دهد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک خاطرنشان کرد: از مزایای طرح شناسنامه‌دار کردن محصول (نام کشتارگاه، تاریخ کشتار، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری، نوع دام و...) جلوگیری از تخلفات (کشتار غیرمجاز و مهر تقلبی و...)، امکان برقراری سیستم ردیابی محصول از دامداری تا مرکز عرضه و زمینه‌ خوبی برای اجرای استانداردهای بهداشتی است.
سلمان‌نژاد با بیان اینکه این برچسب‌ها نسبت به رطوبت مقاوم بوده و یکبار مصرف هستند، ادامه داد: این برچسب‌ها امکان بازکردن از یک محصول و زدن روی محصول دیگر را نداشته و تا زمان تحویل به مشتری روی لاشه باقی خواهد ماند.
وی از همشهریان خواست در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی نظیر لاشه‌های فاقد مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی و برچسب‌ نشانه‌گذاری و یا حمل و نقل غیربهداشتی لاشه‌ها توسط افراد سودجو با شماره تلفن‌های 2-2723191 شبکه دامپزشکی شهرستان اراک تماس حاصل فرمایند.

 

نظر شما
ادامه