کد خبر: ۶۵۰۵۰

حکیم مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از فوت یک نفر در استان بر اثر ابتلا به تب خوونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر ابراهیم شکیبا» در این خصوص اظهار کرد: هفتم تیرماه امسال یک بیمار با علائم تب کریمه کنگو در شهرستان جوانرود شناسایی و به بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان کرمانشاه مراجعه کرد.

وی افزود: بر اساس پروتکل کشوری موضوع پیگیری و درمان شروع شد، اما متاسفانه با توجه به اینکه میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو بالا است، بیمار به درمان پاسخ نداد و فوت کرد.

شکیبا با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که معمولا به وسیله کنه منتقل می‌شود، افزود: این بیماری باشروع ناگهانی تب همراه با درد عضلانی آغاز می‌شود و سپس تظاهرات خونریزی دهنده با سابقه گزش کنه یا له کردن با دست، تماس مستقیم با دام و یا بافت‌های حیوانات آلوده مشاهده می‌شود.

شکیبا گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محافظت در برابر گزش کنه بخصوص توسط کودکان و دامداران در هنگام تماس با دام بسیار ضروری است.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: دامداران و افرادی که با دام سر و کار دارند باید به منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به تب کریمه مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند و در زمان نزدیک شدن به دام‌ حتماً از دستکش، چکمه و عینک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خرید گوشت غیر بهداشتی یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری تب کریمه کنگو است، گفت: مردم باید به منظور حفظ سلامت خود  از خرید گوشت از دستفروشان و افرادی که به صورت غیربهداشتی اقدام به ذبح می‌کنند، پرهیز کنند.

 

نظر شما
ادامه