کد خبر: ۶۵۴۱

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: سال گذشته 573 هزار و 415 کیلوگرم عسل در استان کرمان تولید شده است.

دکتر غلامرضا زیدآبادی افزود: با توجه به آمار ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی استان کرمان به ترتیب شهرستانهای رابر، بردسیر، بافت، کرمان، شهربابک، سیرجان، بم، زرند، کوهبنان و راور بیشترین تعداد زنبوردار را دارند.

زیدآبادی یادآورشد: در استان کرمان 73 هزار و 18 کندو موجود است و از میان 679 زنبوردار دارای دفترچه پرورش زنبورعسل هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار کرد: حدود 620 زنبوردار به صورت فعال مبادرت به پرورش زنبورعسل می‌ورزند.

وی تصریح کرد: 3 مرکز پرورش ملکه در استان کرمان وجود دارد که یک مرکز در منطقه جیرفت و کهنوج و دو مرکز در سایر نقاط استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در مورد بیمه کندوداران گفت: زنبورداران جهت بیمه کردن زنبورستان خود با در دست داشتن دفترچه شناسایی که نشان دهنده پرورش زنبور و توسط شخص و مالکیت زنبورستان است و از سوی معاونت امور دام صادر می‌کنند به صندوق بیمه بانک کشاورزی مراجعه کرده و اقدام به بیمه زنبورستان و زنبورهای خود می‌کنند.

زیدآبادی خاطرنشان کرد: طول دوره زندگی زنبورعسل در زمان‌های مختلف سال بسیار متغیر است زنبوران کارگر به طور متوسط در تابستان و فصل فعالیت کندو حدود شش هفته و در زمستان حدود شش ماه زنده می‌مانند و زنبورهای نر به طور متوسط 22 روز عمر می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: بیشترین طول دوره زندگی نرها در تابستان 59 روز گزارش شده است و ملکه به طور معمول و متوسط سه سال زندگی می‌کند.

 

 

نظر شما
ادامه