کد خبر: ۶۵۶۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲ هزار راس گوسفند از کشور اسپانیا برای فعالیت تنها واحد دامپروری دومنظوره کشور در استان وارد شد و این واحد هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سیدحسن میرعماد» عصر سه شنبه در نشست بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد پیرامون واحدهای دامپروری استان سمنان در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری افزود: این واحد دامپروری که امروز مسائل آن مورد بررسی گرفت، یکی از واحدهایی است که دام با نژاد اسد در استان و کشور راه اندازی می شود.

 وی بیان کرد: راه اندازی این واحد، به عنوان تنها دام پربازده سازگار با هوای گرم و دومنظوره شیری و گوشتی در کشور، تحول بزرگی برای صنعت دامپروری استان سمنان و کشور است.

میرعماد ادامه داد: در حال حاضر پروانه بهره برداری ۲ هزار راسی برای این واحد صادر شد که آمادگی لازم برای تبدیل به ۴ هزار راس را دارد.

وی گفت: با وجود تمام محدودیت های موجود، این ۲ هزار راس واحد از اسپانیا وارد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: ساخت و ساز این واحد با سرعت بسیار زیاد اجرایی شد و بعد از گذشت ۵ ماه از کلنگ‌زنی، امروز تکمیل شده است و در هفته دولت در شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: آب آشامیدنی یکی از مشکلات این دامداری است که در این ‌جلسه مورد بحث و تبادل نظر و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان  گفت: برای راه اندازی واحد راکدی که در مجاورت این طرح قرار داشت و در تملک بانک قرار دارد، نیاز است مساعدتی صورت گیرد تا با واگذاری، واحد توسعه یابد و فعال شود.

ارائه گزارش اقدامات صورت‌گرفته و فهرست موارد مورد نیاز واحد توسط سرمایه گذار، تاکید بر بررسی و نیاز سنجی آب مورد نیاز واحد توسط آب منطقه ای استان و سرمایه گذار، تاکید بر تامین آب مورد نیاز برای تکمیل و راه اندازی واحد از منابع در اختیار دامداری و بررسی شرایط موجود واحد راکد برای واگذاری و راه اندازی مجدد توسط سرمایه گذار واحد دامپروری، از مباحث این نشست بود.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسول فنی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
نیرو خواست بریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
2
اول دامداری درست کردن
بعدا میگن برای آب مصرفی چکار کنیم
اون دامداری باید در منطقه ای پر اب احداث می شد
نه در کویر
متاسفانه این سیاست های غلط توام با زد وبند
کشور به اینجا رسونده
والا چرا در کویر دامداری باشه
باید شتر داری می شد
نظر شما
ادامه