کد خبر: ۶۵۹۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر:‌ مدیر کل دامپزشکی کردستان از کشف و ضبط 29 هزار کیلو گرم ماده اولیه تولید خوراک دام که فاقد پروانه ساخت و نیز فاقد ضوابط نشانه گذاری بودند از دو کارخانه تولید خوراک دام و طیور در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، «دکتر مجتبی ورمقانی» اظهار داشت: در جریان بازدید از دو کارخانه خوراک دام که در راستای اجرای طرح رصد و پایش اقلام استراتژیک و طرح تشدید نظارت بر کاخانه های خوراک دام و طیور انجام می گیرد، به همراه اکیپی از کارشناسان تشخیص و درمان و در بازدید از دو کارخانه تولید خوراک دام و طیور، مقدار 29 هزار کیلو گرم ماده اولیه بنتونیت به علت نداشتن پروانه ساخت از سازمان دامپزشکی و همچنین رعایت نکردن ضوابط نشانه گذاری و ارسال محموله بدون گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای کشف و ضبط گردید.

دکتر ورمقانی ادامه داد: همکاران واحد حقوقی برای این واحدها پرونده ای جهت تعیین تکلیف قانونی تنظیم و به مراجع قضایی ارسال نمودند که نتیجه آن به سمع و نظر مردم عزیز خواهد رسید.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیوان نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
13
3
به جرأت می‌توان ادعا کرد کردستان، اولین و تنها استانی می‌باشد که در حوزه نظارت بر کارخانجات خوراک دام و طیور، بطور جدی ورود کرده است که در این راستا مجموعه اداره کل دامپزشکی استان کردستان و شبکه‌های تابعه، بویژه مدیرکل پرتلاش آن، با همدلی و فعالیت شبانه‌روزی اجازه کوچکترین تخلف بهداشتی را از مراکز تولیدی فوق سلب نموده است.

گواه این ادعا نیز کشف و ضبط صدها تن مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور از ذرت و سویای آلوده گرفته تا افزودنی‌هایی فاسد و فاقد هویت مانند بنتونیت و متیونین و کلسیم و ... طی سال جاری و سالیان اخیر می‌باشد که اخبار آنها از طریق همین خبرگزاری حکیم مهر به سمع و نظر عموم رسیده است.

جا دارد از همین تریبون حکیم مهر یک خسته ‌نباشید جانانه به تمامی پرسنل خدوم اداره کل دامپزشکی استان کردستان علی‌الخصوص جناب آقای دکتر مجتبی ورمقانی، عرض نمایم و از یزدان بخشاینده عزت، سعادت و سروری را برای این عزیزان مسئلت می‌نمایم.
کارشناس ناظر
|
Ireland
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
3
11
محمولە بنتونیت و پودر استخوان در بارنامەهای شرکت حمل و نقل بە عنوان فلە ذکر میشود، ولی چون ماشین حمل نمیتونە یک محمولە پودر رو صدها کیلومتر با ماشین روباز حمل بکنە در کیسەهایی بستە بندی میکنند. در این شرایط سخت اقتصادی این حد از فشار بر تولید کنندگان برای محصولی مثل بنتونیت کە خاک رس هستش و فاسد شدنی نیست ، عاقلانە و خردمندانە نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
بزرگوار این محصول فاقد پروانه ساخت است و محصولات مورد استفاده در کارخانجات بایستی دارای سری ساخت و پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی باشد . توجیهات شما از اساس اشتباه است
کارمند
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
.............. خاک رس کە مبداش معلومە نیازی بە ضبط ندارە
کارشناس ناظر
| United States of America |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
برادران عزیزم آنالیز فیزیکو شیمیایی بنتونیت رو نگاە کنید، همە اش مواد معدنی مانند اکسید کلسیم و اکسید منیزیم و سیلیس هستش، مثل مواد پروتئینی و کربوهیدراتی کە نیست. ما در مورد بنتونیت هیچ آلودگی میکروبی اعم از خانوادە آنتروباکتریاسە و یا مایکوتوکسین نداریم. نهایت میتونستید یک تذکر کتبی بدید و یا از شهرستان مبدا حمل گواهی آنالیز فلزات سنگین رو میگرفتید. نیاز نبود در این بحران تولید گوشت مرغ بر مرغداران اینقدر فشار بیارید و ۲۹۰۰۰ کیلوگرم مواد رو دور بریزید. بهرحال دید مدیریتی افراد متفاوت هستش. خیلی سپاسگزارم
نظر شما
ادامه