کد خبر: ۶۶۳۶

حکیم مهر - مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی درباره فروش برخی از آبزیان حرام گوشت در فروشگاهها و رستورانها گفت: این سازمان برای موجودات آبزی حرام همچون "خرچنگ گرد"، " صدف" و "هشت پا" مجوز برداشت، فروش و توزیع صادر نمی‌‎کند.
دکتر کاظم عبدی افزود: سازمان دامپزشکی اجازه برداشت صدف و صادرات آن را نمی دهد و اگر مواردی وجود دارد غیرقانونی و به شکل قاچاق بوده است.

بیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی که از بازار مروی تهران و برخی از رستورانها تهیه کرده بود، از وجود برخی از رستورانها و فروشگاههایی که مواد غذایی حرام مانند خرچنگ می فروشند، خبر داده بود.

همچنین حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران گفته بود: 160 مرکز توزیع غذای حرام در تهران کشف شده است که باید جلوی ترویج چنین رفتارهایی گرفته شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی ادامه داد: همچنین خرچنگ گرد نیز حرام است که در ایران نه برداشت می شود و نه صادرات و واردات آن انجام می شود.

عبدی اظهار داشت: اما شاه میگو جزو آبزیان حلالی است که در ایران تولید، برداشت و صادر می شود، البته دو نوع شاه میگو در ایران داریم که شامل شاه میگوی آب شیرین رودخانه ارس و شاه میگوی آب شور است که هر دو حلالند و به خارج از کشور نیز صادر می شوند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کل کشور تصریح کرد: اگر مواردی در رستوران ها یا فروشگاهها دیده می شود قطعا مورد تایید دامپزشکی کشور نیست و به شکل قاچاق و یا غیرقانونی است و در صورت مشاهده بازرسان سازمان قطعا با آن برخورد می کنند.

عبدی ادامه داد: البته ذائقه مردم ما نیز با این آبزیان همخوانی ندارد و به همین دلیل فراوانی بالایی در سطح کشور مشاهده نمی شود.
 

نظر شما
ادامه