کد خبر: ۶۶۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۵.٢ میلیون دلار تولیدات دام و طیور امسال از استان صادر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایرنا، «دکتر حمیدرضا حسینی» روز دوشنبه در دیدار کارکنان دامپزشکی استان با «سیدمحمدرضا هاشمی» استاندار سمنان در سالن غدیر استانداری در آستانه روز ملی دامپزشکی افزود: واحدهای تولید کرک و موی دام و پالایش باقیمانده‌های طیور در سمنان و گرمسار عمده صادرکنندگان استان سمنان بودند که تولیداتشان به کشورهایی مانند انگستان، ایتالیا، و آسیای شرق دور صادر شد.

وی سمنان را استان پاک کشور از نظر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست و افزود: در استان با مراقبت و نظارت لازم کانون جدی و خطرناک این بیماری گزارش نشد.

وی به فعالیت ١٢ کارخانه تولید داروهای دام و طیور در استان سمنان اشاره و اضافه کرد: این واحدها ٣١۵ قلم انواع دارو تولید می‌کنند و استان سمنان تبدیل به قطب تولید داروهای حوزه دامپزشکی شده است و حدود ۵٠ درصد داروهای مورد نیاز کشور در استان تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: استان در شاخص تعداد اقلام تولیدی داروهای دامپزشکی رتبه اول و از نظر تعداد رتبه دوم کشور را دارد

وی گفت: واحدهای تولیدکننده داروهای دامپزشکی در استان تامین‌کننده نیاز ٢٧ استان کشور هستند.

وی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در تولیدات دام و طیور بیان کرد: یک میلیون و ۶٠٠ هزار دام سبک در استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن عشایری است و ۵۵ هزار دام سنیگن نیز دیگر ظرفیت تولیدی است.

حسینی بیان کرد: ۴٩٣ واحد انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که میزان سرمایه‌گذاری برآوردشده در این حوزه ١٠ هزار میلیارد ریال است.

وی ابراز داشت: سالانه در استان سمنان ٣٠ هزار تن گوشت قرمز، ۵٠ هزار تن گوشت مرغ و ١۵٠ هزارتن تخم مرغ تولید می‌شود و سمنان را به استان قطب تولیدات دام و طیور تبدیل کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تاکید کرد: فعالان حوزه دامپزشکی سربازان گمنام سلامت هستند، زیرا فعالیت تلاشگران این حوزه ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد و دامپزشکی صیانت‌کننده از تولید و بهداشت جامعه است.

چهاردهم مهر روز ملی دامپزشکی است

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
با تشکر از زحمات همکاران گرامی استان.ولی ای کاش روی کیفیت تولید ورعایت دستورالعملهای تولید وپخش نظارت بیشتری اعمال گردد .
نظر شما
ادامه