کد خبر: ۶۶۳۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به دستگیری فرد حیوان آزار در نوشهر بیان کرد: دادگاه کیفری بر اساس مواد قانونی افراد حیوان آزار را به مجازات تعزیری تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌کند تا درس عبرتی برای این افراد باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو، در خصوص انتشار کلیپ‌های حیوان آزاری با «حجت الاسلام حسن نوروزی» نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به انتشار کلیپ‌های حیوان آزاری، این افراد را انسان‌هایی که قصی القلب و بی عاطفه دانست و عنوان کرد: افرادی که اقدام به حیوان آزاری می‌کنند، عموماً انسان‌هایی عقده‌ای هستند که بوی زیادی از انسانیت نبرده‌اند.

وی یکی از وظایف مدعی العموم یا دادستان را طرح شکایت از افراد حیوان آزار دانست و اظهار کرد: مدعی العموم یعنی کسی که پناهگاه عمومی چه انسان، چه حیوان و غیر است. در چنین مواردی، دادستان باید به بازپرس دستور دهد تا به پرونده رسیدگی کند و حکم مناسب را صادر کند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره جنبه‌های حقوقی حیوان آزاری توضیح داد و بیان کرد: بازپرسان دادگستری می‌توانند بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی، برای افرادی که اقدام به حیوان آزاری می‌کنند، مجازات تعزیر در نظر بگیرند و تا 74 ضربه شلاق مجازات کنند.

وی افزود: اگر کسی که اقدام به حیوان آزاری می‌کند، در ملا عام ضربه شلاق بخورد، مردم متوجه خواهند شد مدعی العموم مراقب این موارد است. در مورد حیوان آزاری اخیر نیز دادستان نوشهر، اقدام به تشکیل پرونده و دستگیری آن فرد کرده است و به زودی در دادگاه کیفری حکم مناسب صادر خواهد شد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
0
قسی القلب درسته عزیز
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
0
این دیگه چه مدلیه که یکی را بگیری کف خیابان بنام قانون کتک و شلاق بزنی. وحشی گری را که با وحشی‌گری بزرگتری جواب نمی دهند.
نظر شما
ادامه