کد خبر: ۶۷۱۳۲

 

حکیم مهر: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، نخستین آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان فردوس آغاز به کار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی فردوس، «دکتر اسماعیلی»، رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: این آزمایشگاه با تجهیزات و امکانات مطلوب، فضای مناسبی را در اختیار دامداران و فعالان صنعت دامپروری و پرورش دام و طیور منطقه قرار می‌دهد.

اسماعیلی افزود: با افتتاح این آزمایشگاه امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

اسماعیلی افزود: یکی از دغدغه های شهرستان فردوس  با توجه به جمعیت  دامی شهرستان، تاسیس چنین آزمایشگاه تخصصی بود که با راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی با کادری مجرب و متخصص کلیه خدمات مربوط به تشخیص بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و  کنترل کیفی خوراک و فرآورده‌های گوشتی و مواد غدایی دام و طیور ارائه می شود.

وی پاسخگویی آزمایشات در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان و جلوگیری از هزینه‌های اضافی حمل‌ونقل، اشتغال‌زایی در بخش خصوصی دامپزشکی و کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش دولتی و کیفیت‌بخشی به خدمات دامپزشکی را از مزایای مهم ایجاد این آزمایشگاه در شهرستان فردوس عنوان کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری حدود 2500 مورد آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه شبکه دامپزشکی فردوس انجام شده است افزود: این آزمایشات با محوریت تشخیص انواع بیماری‌های دام و طیور و آبزیان، عوامل میکروبی آلوده‌کننده مواد غذایی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی، بررسی باقیمانده‌های سموم در مواد غذایی و خوراک دام و طیور و کنترل کیفی محصولات در شهرستان انجام شده است.

 
 
نظر شما
ادامه