کد خبر: ۶۷۲۶۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
یکی از امضا‌کنندگان طرح صیانت حیوانات در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«کیومرت سرمدی واله» می‌افزاید: بنده خیلی به جزئیات ورود نمی‌کنم و نقدهایی هم به طرح صیانت دارم که به موقع آن اگر به صحن علنی بیاید، مطرح می‌کنم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: نماینده امضا کننده طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر» در پاسخ به حکیم مهر مبنی بر علت مطرح شدن چنین طرحی در مجلس، می‌گوید: «ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که معتقد به باورهای دینی و برخی فرهنگ‌های سنتی و در عین حال مقبول و متناسب با جامعه انسانی است. طبیعتا در قالب اعتقادی و فرهنگ حاکم بر خانواده ایرانی‌های اصیل، نگهداری از بعضی حیوانات چه در خانه‌ها و چه در معابر عمومی نظیر پارک‌ها، خیابان‌ها و... نوعی تجاوز به حقوق مردم است.»

 «کیومرت سرمدی واله» می‌افزاید: «بنده خیلی به جزئیات ورود نمی‌کنم و نقدهایی هم به طرح صیانت دارم که به موقع آن اگر به صحن علنی بیاید، مطرح می‌کنم و راجع به آن بحث می‌شود. اما به هر صورت این‌ها حریم‌های مشترک و مورد اعتقاد مردم است؛ حقوق مردم است و بعضا ممکن است با سلیقه من شهروند که قصد دارم یک کروکودیل را نگهداری کنم، در تضاد باشد.»

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «ما یک‌سری حقوق عادی، پذیرفته شده، قانونی و شرعی داریم که به لحاظ عرف و فرهنگ قابل قبول است. یک بخشی هم مربوط به سلایق افراد است که در این میان باید حق عمومی و حق مردم رعایت شود. طرح صیانت از حقوق عامه در مقابله حیوانات مضر هم یک طرح است که باید در کمیسیون مربوطه روی آن کار شود، بعد اگر در کمیسیون تایید شود و به صحن علنی بیاید، چکش‌کاری می‌شود و کارشناسانی مثل خودتان روی آن نظر می‌دهند و نسخه نهایی آن اگر مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد، به صورت قانون در می‌آید.»

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باب شدن بعضی فرهنگ‌ها و حرکات که با تفکر سنتی و عقیدتی ما و گذشته ما هم‌خوانی ندارد، به تدریج آسیب‌های جدی روحی و روانی برای خانواده دارد، خاطرنشان می‌کند: «وقتی در خانواده یک فرزند ارتباط عاطفی با پدر مادر برقرار و خلاءهای عاطفی را به نحو شایسته پر می‌کند، نباید به سمت فرهنگی حرکت کنیم که این عاطفه‌ای را که من می‌توانم نسبت به فرزندم یا خواهرم ارضا کنم، با بودن یک خرگوش یا مثلا سگ جایگزین شود. اگر این مساله در جامعه نهادینه شود، به سلامت روح و روان و آرامش و آسایش جامعه آسیب می‌رساند، لذا باید یک راهکاری برای آن پیدا کنیم.»

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
2
12
هرچی از این ماجرا غیرقانونی کردن پت بیشتر می‌گذاره و اظهار نظر بیشتری می بینم بیشتر پی می‌برم که ماجرا همان فرزندآوری برای ایجاد یک سپر انسانی است و مسئولین فکر می‌کنند سگ مانع مهمی در این امر حساب می‌شود. مثل همین اظهار نظر که واضح داره همین مطلب را می‌گه. از کجا به این نتیجه رسیدن که سگ مانع فرزندآوری است ولی برنج کیلویی۷۰ هزارتومانی نیست یا وضع خراب اقتصاد و بیکاری نیست تعجب آوره ولی بعدش به این نتیجه رسیدم که ..................... و قراره به اسم آنها ثبت بشه و جایی دیگر فرمان رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بهتره طرح جدیدی بنویسند به نام صیانت از عاطفه!!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
به نظر من هدف چیز دیگری است. وقتی یک انسان بی‌عاطفه، بی هنر، بی علم بی ذوق و غیره پرورش داده شود، تجربه زندگیش کمتر شده و در نتیجه نیروی تفکرش یا همان عقل کمتر می شود و یه راحتی میشه این انسان بی خرد را به هر کاری که دوست داشتی وادار کنی جون قدرت تفکر را از او گرفتی و در عوض به او هیجان تزریق کردی و تصمیم هیجانی بر تصمیم عقلی غلبه می‌کند و به راحتی می‌توان این شخص را کنترل کرد. ارتباطش با سگ چیه؟ کودکی که حس‌ مسئولیت یاد بگیره حتی مراقبت عز یک حیوان مثل سگ درخانه باعث رشد عاطفه و قدرت تفکر و شکوفایی این شخص در بزرگ‌سالی میشه و این جیزی نیست که برای خیلی ها قابل قبول باشه و به نظر من جمعیت هدف این قوانین غیر امسان ساختن امسانهای رباط نما است و بس که فقط بله قربان‌گو باشند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
3
6
شما نظرت رو برای خودتون نگه دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
4
16
اگر فکر می کنید که ما با فرزند آوری برای شما سرباز تولید می کنیم تا در آینده بروند و برای شما کشته شوند، سخت در اشتباهید. ................ بی شرف کسانی هستند که فرزندان آنها در آمریکا و اروپا به فسق و فجور مشغولند و پدران آنها در اینجا شعار مرگ بر آمریکا می دهند. ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
حالا خانمها عصبانی نشند لطفاً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
9
2
نظرات این نماینده بسیار عالی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
5
از مجلس ........ انتظار بیشتری نمی رود
نظر شما
ادامه