کد خبر: ۶۷۷۶

حکیم مهر - معاون بهداشت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در دیدار با سرپرست اداره کل دامپزشکی این استان امنیت غذایی جامعه را مرهون تلاشهای جامعه دامپزشکی کشور دنست.

دکتر دنیوی با بیان این مطلب افزود : دامپزشکی و سپاه در تامین امنیت نقش مشترکی دارند، بطوریکه دامپزشکی تامین غذا و امنیت غذایی جامعه را بر عهده دارد و سپاه مسئول تامین امنیت کشور است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت تنها واژه‏ای است که آرامش و اطمینان خاطر برای انسان به ارمغان می آورد گفت: سپاه مسئولیت تامین امنیت کشور را برعهده دارد و اهمیت این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست و فداکاریها و از جان گذشتگی‎های این نهاد انقلابی بعد از تشکیل و در جریان جنگ تحمیلی و پس از دفاع مقدس در جریان سازندگی کشور به خوبی درافکار عمومی جامعه و اذهان مردم نقش بسته است.

دکتر دنیوی افزود : این در حالی است که نقش دامپزشکی در تامین غذا و امنیت غذایی جامعه و مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام و ارتقاء سطح سلامت وبهداشت عمومی جامعه نیاز به اطلاع رسانی گسترده و مستمر دارد تا مردم به اهمیت موضوع آشنایی پیدا کنند.

وی هدف دیدار خود از اداره کل دامپزشکی استان اردبیل را همکاری متقابل با دامپزشکی در راستای تامین بهداشت عمومی جامعه، تاکید بر نظارت بهداشتی بر سردخانه های مواد غذایی نیروهای مسلح و تامین پروتئین سالم عنوان کرد.

در این دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل هم با اشاره به اینکه پرسنل دامپزشکی سربازان گمنام عرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه هستند خاطر نشان کرد: نقش مشترک دامپزشکی و سپاه در پدافند غیرعامل ،همکاری بسیج سپاه در طرحهای مبارزه با بیماریهای دامی ،سمپاشی اماکن دامی و طرحهای مبارزه با بیماریهای انگلی، همکاری در راستای طرح نظارت بهداشتی بر مواد پروتئینی و خام دامی محموله های وارداتی سپاه وسردخانه های مواد غذایی نیروهای مسلح این دو ارگان را به هم نزدیک تر کرده است.

دکتر صادق صالحی تصریح کرد: ناظرین بهداشتی فرآورده های خام دامی در همه حال آمادگی کامل دارند که از سردخانه های مواد غذایی نیروهای مسلح و محموله های این نهاد انقلابی بازرسی بهداشتی بعمل آورند و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد .

 

نظر شما
ادامه