کد خبر: ۶۸۸۰۳

حکیم مهر: رییس فدراسیون سوارکاری گفت: اسب نژاد کُرد از اهمیت ویژه‌ای در این فدراسیون برخوردار است اما متاسفانه شاهد قاچاق آن به کشورهای همجوار هستیم که باید جلوی این پدیده شوم گرفته شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مسعود خلیلی» روز دوشنبه در مجمع انتخابات هیات سوارکاری استان کردستان اظهار داشت: با سازمان دامپزشکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارتخانه ورزش جلسات و هماهنگی‌هایی صورت گرفته است که نگذاریم اسب نژاد کُرد به کشورهای همچوار قاچاق شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ اسب نژاد کُرد به خارج از کشور قاچاق می‌شود، افزود: صادرات اسب به صورت قانونی مشکلی ندارد چون ارزش افزوده برای ما ایجاد می‌کند اما نباید اجازه داد این ثروت به شکل قاچاق از کشور خارج شود.

رییس فدراسیون سوارکاری در ادامه گفت: ۷۴۰ باشگاه سوارکاری ثبت شده در کشور مشغول به فعالیت هستند و بیش از این مقدار نیز باشگاه در حال ثبت و ثبت نشده نیز در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: در ۳۱ استان کشور هیات‌های سوارکاری فعال هستند اما سرانه ورزشی ما در این بخش صفر و زیر صفر است که باید سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در این مورد سازماندهی شود.

خلیلی گفت: شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور نیز لازم است برای سرمایه‌های ورزشی کردستان در این استان سرمایه گذاری کند که قرار بر این است از مجموعه‌ها و اراضی سوارکاری در اختیار این شرکت به هیات‌های استانی واگذار شود.

وی تاکید کرد: هیات سوارکاری استان باید در همه رشته‌های سوارکاری فعال باشد و به بخش آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و میزبانی مسابقات ملی و بین المللی نیز توجه بیشتری نشان دهد.

رییس فدراسیون سوارکاری همچنین از رییس هیات سوارکاری استان کردستان خواست که تقویم ورزشی این رشته را تدوین کرده و مجمع سالیانه این هیات را به صورت منظم هر سال برگزار کند.

«فیض الله پیری» در این مجمع انتخاباتی با کسب ۲۰ رای از مجموع ۲۴ رای ماخوذه به مدت چهار سال دیگر برای سمت ریاست هیات سوارکاری استان کردستان انتخاب و ابقاء شد و «احمد عبدالهی» دیگر نامزد احراز پست ریاست هیات سوارکاری کردستان نیز در این مجمع چهار رای را کسب کرد.

 

نظر شما
ادامه