کد خبر: ۶۹۲۱۹

حکیم مهر: در راستای مبارزه و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان کارشناسان شبکه دامپزشکی ضمن حضور در روستای کرغند از لاشه یک قلاده شغال که به سه نفر از اهالی روستا حمله و موجب زخمی شدن آنها شده بود اقدام به نمونه برداری جهت تشخیص بیماری هاری نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی قاینات، «دکتر رضا محمودی» رئیس شبکه  گفت بنا به گزارش مسئول بیماری های زئونوز شبکه بهداشت و درمان مبنی بر حیوان گزدیدگی توسط شغال سه نفر از اهالی روستای کرغند از توابع نیمبلوک شهرستان، کارشناس شبکه در محل حضور یافتند و پس از بررسی های و تحقیقات لازم ازحیوان تلف شده نمونه برداری های لازم جهت تشخیص بیماری هاری  صورت پذیرفت.

محمودی افزود: در موارد گاز گرفتگی حیوان کارشناسان بیشتر به بیماری هاری مشکوک می شوند که باید نمونه اخذ شده توسط موسسه انستیتو پاستور ایران مورد تشخیص وبررسی قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد هاری  یک بیماری عفونی حاد و کشنده ویروسی است که به دوشکل تحریکی (هاری خشمگین) و ساکت (هاری فلجی) ظاهر می شودمیزان کشندگی بالا (100%)، بطوری که پس از ظهور علایم بالینی چه در انسان و چه در حیوان، قابل درمان نبوده و بیمار محکوم به مرگ خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه