کد خبر: ۶۹۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: ظهر امروز طی گزارش فردی از اهالی  طبیعت دوست روستای وسکاره مبنی بر مشاهده یک کفتار راه راه بی حال در ارتفاعات نزدیک روستا سریعا به این محل عزیمت شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، «نقی میرزاکریمی» در تشریح این عملیات اظهار داشت: با دریافت گزارش اعلامی و بمنظور اقدام فوری برای نجات جان این حیوان و جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار که می توانست جان کفتار را به خطر بیندازد، به اتفاق چند نفر از محیط بانان بلافاصله راهی این محل شدیم .

وی افزود: از آنجایی که محل صعب العبور بود و امکان بردن تجهیزات آن هم به این سرعت وجود نداشت، با کمترین امکانات و دقت بالا حیوان زنده گیری و به سرعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند منتقل شد .

سرپرست و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند در ادامه با بیان اینکه هماهنگی های اولیه و همزمان نیز با دامپزشک صورت پذیرفت، تصریح کرد: وضعیت اولیه حیوان مناسب ارزیابی می شود و بعد از معاینات توسط دامپزشک و بهبود وضعیت با نظر کارشناسان حیات وحش در طبیعت و زیستگاه های منطقه رهاسازي خواهد شد .

میرزاکریمی ضمن تقدیر و تشکر از اطلاع رسانی و مراقبت دورادور از کفتار توسط این دوستدار محیط زیست تا رسیدن تیم زنده گیری، از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی از نزدیک شدن به آن و دادن استرس به حیوان خودداری و مراتب را به سامانه 1540 و یا شماره 76343738 محیط زیست شهرستان اطلاع دهند .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
1
چه عجب رفتار درستی با این حیوان بیچاره شده
نظر شما
ادامه